مشهد مثبت 40

1403/05/05 06:57
کد خبر: 1154
کد نویسنده: 1002
مشهد مثبت 40

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، حداکثر دمای روزانه در مناطق گرمسیر استان ۴۵ و در مشهد نیز به ۴۰ درجه خواهد رسید.

زهرا مبشری‌نسب، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت سرعت وزش باد به ویژه در نواحی بادخیز گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، با احتمال بروز خسارت و انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
زهرا مبشری‌نسب افزود: گرمترین روز‌های خراسان رضوی در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده رخ خواهد داد، به طوریکه در این دو روز دمای هوای روزانه در اغلب نقاط گرمسیر استان به ۴۵ درجه سلسیوس و دمای هوای در مشهد به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد.
وی با اشاره به هشدار سطح زرد این اداره کل پیرامون افزایش دما بیان کرد: این هشدار به منظور مدیریت بحران استان و تمهیدات لازم برای مقابله با گرما صادر شده است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است، بیشینه دمای هوای این کلانشهر ۳۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد هم به ۲۴ درجه خواهد رسید.
وی اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه، به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
مبشری‌نسب افزود: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های داورزن با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد