رکورد طارمی و عنایتی تکرار می شود؟

1403/03/07 12:53
کد خبر: 203
کد نویسنده: 0
رکورد طارمی و عنایتی تکرار می شود؟

رستگار/در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر هنوز نه تکلیف قهرمانی مشخص شده و نه وضعیت تیم های سقوط کننده. این یعنی اوج هیجان و حساسیت در بیست و سومین دوره لیگ برتر که هم مدعیان قهرمانی و هم کاندیداهای سقوط را به آینده امیدوار نگه داشته است

در هفته بیست و هشتم پس از هفته ها صدر جدول از آبی به قرمز تغییر کرد و پرسپولیس با یک کامبک اروپایی و کم نظیر توانست بازی 3 بر صفر باخته را با پیروزی 4 بر 3 عوض کند و در شبی که استقلال صدرنشین سابق و تنها رقیب سرخ ها برای قهرمانی در قائم شهر مقابل نساجی با تساوی بدون گل متوقف شده بود، موفق شده پس از هفته ها صدرنشین قطعی در پایان هفته شود. حالا همه نگاه ها به دو هفته پایانی لیگ است تا ببینند جام به چه رنگی درمی آید و از بین تیم های نفت آبادان، استقلال خوزستان، فولاد، نساجی و پیکان کدام دو تیم به لیگ دسته یک سقوط می کنند اما علاوه بر رقابت میلی متری مدعیان قهرمانی و بقا برخی عناوین فردی هم در لیگ تقسیم می شود و در هر فصل بازیکنان در پست های مختلف برای کسب آن رقابت می کنند البته درون رقابت تیمی، عناوین بهترین دروازه بان، بهترین گلزن یا آقای گل لیگ و  بهترین پاسور. به جز این افتخارات شخصی برخی عناوین تیمی هم برای تیم های حاضر در لیگ برتر مهم است، عناوینی چون دارنده بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع یا کسب بیشترین برد و کمترین باخت.

 شهریار به دنبال دبل آقای گلی

در حالی که صدر جدول در قرق سرخابی های پایتخت است و سپاهان و تراکتور برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کنند، در جدول برترین گلزنان لیگ، مهاجمان پرسپولیس و استقلال جایی در صدر ندارند. تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر شهریار مغانلو مهاجم تیم سپاهان با 16 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان است و رضا اسدی هم تیمی او همراه با رحمان جعفری مهاجم تراکتور به طور مشترک با 10 گل زده در رده دوم قرار دارند. از بین مهاجمان سرخابی عیسی آل کثیر با  9 گل و مهرداد محمدی با 7 گل در رده های سوم و پنجم جدول ایستاده اند. با توجه به این که فقط دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده به نظر می رسد باید مغانلو را آقای گل لیگ بیست و سوم بدانیم. او فصل گذشته هم با 12 گل آقای گل لیگ برتر شد و حالا در صورت کسب عنوان آقای گلی در پایان فصل جاری او سومین آقای گل لیگ خواهد بود که دو دوره متوالی به این جایزه دست پیدا کرده است. پیش از او رضا عنایتی و مهدی طارمی مهاجمان استقلال و پرسپولیس دو دوره متوالی آقای گل شده بودند.

 رقابت جلالی و آلوز برای عنوان بهترین پاسور

در جدول بهترین پاسورهای لیگ برتر رقابت بین سید ابوالفضل جلالی هافبک چپ پای استقلال و ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور است که به طور مشترک 10 پاس گل در طول فصل جاری به هم تیمی های شان داده اند. دانیال اسماعیلی فر  بازیکن پرسپولیس با 7 پاس گل  همراه با روبرتو تورس بازیکن اسپانیایی  گل گهر سیرجان به طور مشترک در رده دوم قرار دارند.

دستکش طلایی لیگ آبی است!

در بخش بهترین دروازه بان یا بیشترین کلین شیت، رقابت بین حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور  که چند سال قبل مقطع کوتاهی  در استقلال بود با17 کلین شیت و سیدحسین حسینی  دروازه بان و کاپیتان استقلال با16 کلین شیت است و با توجه به فاصله علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس با 12 کلین شیت با این دو دروازه بان قطعا یکی از دو دروازه بان استقلالی صاحب دستکش طلایی خواهند شد.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد