نجات ناوشکن سهند دستاوردهای آمادی،مهندسی و فنی داشت

1403/05/26 07:58
کد خبر: 2083
کد نویسنده: 1002
نجات ناوشکن سهند دستاوردهای آمادی،مهندسی و فنی داشت

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود که با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان، ما به فضل الهی آن را انجام دادیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی در آئین تجلیل از دانش آموختگان دوره نظری دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه فرماندهی و ستاد، در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی در حال پوست اندازی و به دنبال یک اتفاق بزرگ است، گفت: ما در بحث نیرو از برخی مرزها عبور کردیم و در حال تکمیل و ارتقای تجهیزات و امکانات هستیم.

وی با اشاره به عملیات نجات ناوشکن سهند افزود: نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود و با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان، ما به فضل الهی آن را انجام دادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: شرکت‌های خارجی، بازه زمانی نجات سهند را حداقل دو ماه کاری و بدون تضمین سلامت سهند می دانستند و در نهایت با ناامیدی نگاه می کردند، ولی ما با یک کار جهادی و در یک بازه زمانی ده روزه و بدون هر گونه آسیب به یگان و حادثه این کار را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: موفقیت ما در نجات زودهنگام و بدون حادثه سهند، مرهون توکل و توسل است و به یقین ایام محرم و توسل به حضرت اباعبدالله (ع) در موفقیت ما نقش داشته است.

دریادار ایرانی گفت: ما در نجات سهند حتی یک سانحه نیرویی و تجهیزاتی نداشتیم، نجات سهند، خروجی علمی و تجربه موفقی در حوزه های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.403101

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد