ماجرای قطع دو هفته ای برق کارخانجات مشهد

1403/05/28 10:09
کد خبر: 2224
کد نویسنده: 1002
ماجرای قطع دو هفته ای برق کارخانجات مشهد

دبیر انجمن صنایع خراسان: سخنگوی صنعت برق با واحدهای زیادی تماس گرفته و دستور قطعی برق کارخانجات را داده بود اما بعد از ورود استانداری این بلا از سر صنعت دور شد.

سهامیان مقدم، رئیس کمیسیون قضایی حقوقی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفت و گو با خراسان آنلاین: بر خلاف ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار ۴ سال است که وزارت نیرو در یک تخلف آشکار ناترازی و کمبود انرژی (در زمستان قطعی گاز و در تابستان قطعی برق) را به صنایع و کشاورزی تحمیل می‌کنند. در صورتیکه این قانون گفته است در صورت کمبود انرژی آخرین اولویت باید صنایع و کشاورزی باشند. امسال متاسفانه به جز اینکه ۳۶ ساعت در هفته خاموشی و قطعی برق به صنایع تحمیل و خسارت زیادی به صنایع ما وارد شد،  در دو هفته آخر مرداد دستور قطع بی‌خبر برق داده شد. بدین صورت که روز  شنبه ۲۷ مرداد به صورت ناشناس با کارخانجات مشهد تماس گرفته و اعلام کردند موظفید در بازه زمانی ۱٠ صبح تا ۱٠ شب  تا دوهفته ۹٠ درصد کاهش مصرف داشته باشید. وی مدعی می‌‎شود: این دستور قطعی برق طی دو هفته توسط رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور به تمامی توانیر کل کشور صادر  و حتی قید شد این دستور به صورت  پیامک به واحدها نباشد تا این خبر رسانه‌ای نشود؛ به نظر می‌رسد قصد شکستن ستون فقرات تولید را دارد ما درخواست عزل فوری اقای رجبی مشهدی را داریم. خوشبختانه با ورود به موقع و هوشمندانه استانداری این تصمیم اشتباه تهران اصلاح شد و دوهفته تعطیلی لغو و برنامه ۳۶ ساعت تعطیلی ادامه دارد.

امیرمهدی مرادی، دبیر انجمن صنایع خراسان در گفت و گو با خراسان آنلاین: از توانیر کشور به دستور رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با واحدهای زیادی تماس گرفته و دستور قطعی برق کارخانجات را داده بودند اما  به نظر بنده  بعد از مصاحبه اقای مهندس بحرینیان و ورود استانداری این بلا از سر صنعت دور شد.میزان تعطیلی  برق صنایع را اول سال  ۲۴ ساعت اعلام و سپس به ۳۶ ساعت افزایش دادند.می‌گویند شیفت شب کار کنید پرسنل خانم چطور شب تا صبح کار کنند؟ از آن طرف شعار تحکیم خانواده می‌دهند!می‌گویند، واحدها کاهش مصرف برق ۸٠ تا ۹٠ درصدی داشته باشند و این عملا یعنی فقط روشن ماندن چراغ اتاق اداری!/خراسان آنلاین 403100

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد