یقین می دانیم که از ما درباره عمل به وعده ها و پیمان هایمان سوال خواهد شد

1403/06/05 06:16
کد خبر: 2617
کد نویسنده: 1002
یقین می دانیم که از ما درباره عمل به وعده ها و پیمان هایمان سوال خواهد شد

رئیس دولت چهاردهم و اعضای هیئت دولت برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند. رئیس جمهور در جریان این تجدید میثاق تاکید کرد که وظیفه داریم تلاش کنیم تا عدالت و انصاف جای خود را در جامعه پیدا کند. در ادامه بخش های مهم اظهارات رئیس جمهور را می خوانید:

*یقین می‌دانیم که از ما درباره عمل به وعده‌ها و پیمان‌هایمان سوال خواهد شد.
* نگاه امام راحل معطوف به توجه به محرومین، وحدت و انسجام همه جامعه اسلامی بود، باید به دنبال حق و حقوق همه مردم جامعه باشیم و در عمل و اعتقاد نشان دهیم به آن‎چه می‌گوییم باور داریم و تا آخر بر سر پیمانی که بر اساس حق، عدالت و انصاف با مردم بسته‌ایم، ایستاده‌ایم.
*به قول شهید بهشتی، اسلام چیزی به جز حق و عدالت نیست.
*اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آن‎ها چیست اما رفتار آن‌ها براساس عدالت باشد، این یک جامعه مسلمان است.
*نگاه امام راحل به محرومان و وحدت بین امت اسلام بود؛ اگر جامعه اسلامی امروز وحدت داشت؛ آیا رژیم صهیونیستی به خود اجازه می‌داد این جنایت‌ها را انجام دهد؟
*اوایل انقلاب همه دنیا جمع شده بود تا ما را از بین ببرد اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد؛ زیرا وحدت داشتیم و با تمام وجود مقابل آن‌ها ایستادیم.
*تمام تلاش دشمن این است که ما نتوانیم با همدیگر متحد شویم. دشمن در طول تاریخ نخبگانی از ما را شهید کرد که پرچم‌دار وحدت بودند.
*وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر عدالت با محوریت مقام معظم رهبری، در چارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم.
* قیامی که امام حسین(ع) کرد، برای مطالبه حق است.امام حسین(ع) امربه  معروف و نهی از منکر را برای گرفتن حق انجام داد.ما بر عهدی که بستیم، هستیم. مسلمان کسی است که با همه به عدالت رفتار کند.
سید حسن خمینی: نباید بگویی نشد و نگذاشتند!
سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) نیز که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود، در سخنانی اظهار کرد: « مولی‌الموحدین (ع) می فرماید مراقب باش عهدی نبندی که دچار ابهام باشد و هر جور بتوان آن را تفسیر کرد....نباید وقتی عهد می بندی مصلحت سنجی کنی، نباید بگویی نشد و نگذاشتند!» وی در بخش دیگری از سخنان خود  در مورد پزشکیان رئیس جمهور گفت:«آن چیزی که مردم در این سه چهار ماه در سیمای رئیس جمهور محترم دیدند، صداقت و پایمردی بر عهد است.» وی همچنین اظهار کرد:« امید، سرمایه بزرگ دولت است که باید از آن مراقبت کرد....رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه چهاردهم حرکت در مسیر وفاق ملی بود.»403101

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد