گلایه دبیر از قهرها و ناامیدی منصور خان از کتف حسن!

1403/06/06 05:38
کد خبر: 2671
کد نویسنده: 8
گلایه دبیر از قهرها و ناامیدی منصور خان از کتف حسن!

پنجم شهریورماه مصادف با زاد روز جهان پهلوان غلامرضا تختی درحالی در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز ملی کشتی» نام گذاری شد که به همین مناسبت فدراسیون کشتی روز گذشته با برگزاری مراسمی با شکوه، ضمن تمجید از پهلوانی‌های آقا تختی، از مدال‌آوران کشتی ایران در المپیک 2024 پاریس تقدیر کرد و در کنار آن از کتاب زندگی‌نامه منصور برزگر با نام «برزگر؛ زندگی در تلاطم همیشگی» نیز رونمایی شد. این مراسم درحالی نخستین حضور احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش و جوانان کشور در فدراسیون کشتی بود که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که پیش‌تر هم با دنیامالی در شورای شهر همکار بوده، با اشاره به سابقه دوستی دیرینه‌اش با وزیر ورزش گفت: «کارهای عمرانی را از حاج احمد دنیامالی یاد گرفتم.

او رئیس فدراسیون قایقرانی بود که در دوره ایشان ۲ طلای بازی‌های آسیایی در قایقرانی گرفتیم. او وقتی وزیر شد به من گفت طرح جامع برای کشتی بنویس اما ما طرح جامع و توسعه کشتی را داریم که تا ۲۰۲۸ نوشته شده در حالی‌که هیچ فدراسیونی چنین طرحی ندارد. همه چیز مشخص است و این‌طور نیست که ما این جا کیلویی کار کنیم. چون یکی از دوستان گفته بود که این‌جا فقط بازسازی می‌کنند والا این بازسازی نیست و همه چیز طبق برنامه جلو می‌رود.» دبیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن قدردانی از خدمات منصور بزرگر در کشتی کنایه‌ای هم به غیبت برخی چهره‌ها در این مراسم داشت تا تاکید کند که او همه را به مراسم دعوت کرده: «من برای همه قهرمانان دعوت‌نامه حضور در این مراسم را امضا کردم. منصور برزگر هم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب است و من به احترام منصور خان برای همه دعوت‌نامه فرستادم پس هرکسی نیامده خودش مقصر است.» دبیر درحالی این حرف‌ها را زد که محسن کاوه که اخیرا از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد کناره‌گیری کرد تا پژمان درستکار جایگزینش شود، در این مراسم غایب بود. نکته جالب توجه این‌که زمانی که مجری برنامه در غیاب کاوه از پژمان درستکار خواست که به نمایندگی از او روی سکو برود و جایزه را دریافت کند، درستکار از این کار امتناع کرد. دبیر اما حرف‌هایش را این‌طور تمام کرد: «از دنیامالی کمک می‌خواهیم تا برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم. ما حمالی می‌کنیم. کلمه بدی هم نیست و به آن افتخار می‌کنیم. جامعه کشتی هم یاد بگیرد و قهر کردن را کنار بگذارد چون تا پِخ می‌کنی قهر می‌کنند!»

دنیامالی: کشتی ایران باید برای دنیا نسخه بنویسید

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان اما در نخستین حضور رسمی‌اش در جمع ورزشی‌ها و آن‌ هم کشتی‌گیران، با سابقه دیرینه رفاقتش با دبیر اشاره کرد و گفت: «سابقه رفاقت من با علی دبیر طولانی است. از صراحت لهجه دبیر خوشم می‌آید. او برخی جاها بعضی‌ها را می‌رنجاند اما بعدا آن آدم‌ها می‌فهمند حرفش درست بود. وقتی دبیر کاری را شروع می‌کند، می‌خواهد اول باشد. این روحیه را باید در ورزش تعمیم دهیم. اگر این مجموعه را نگاه کنیم می‌بینیم از هر نظر تکمیل است. ما باید از نرم‌افزار و هوش مصنوعی در ورزش استفاده کنیم. کشتی هم باید پیشتاز باشد و نسخه برای دنیا بنویسد. اصلا از کار روتین خوشم نمی‌آید. من برای تحول آمده‌ام. عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول باشد. این قول را می‌دهم اگر خدا عمری بدهد در المپیک لس‌آنجلس با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید در تاریخ المپیک‌ها در همه رشته‌ها بدرخشیم.»

برزگر: دستی که چنین آسیب‌دیده دیگر مثل سابق نمی‌شود!

در این مراسم از 8 مدال‌آور کشتی ایران در المپیک پاریس با اهدای موتور و دوچرخه تقدیر به‌عمل آمد. یکی از نکات جالب توجه این مراسم، حضور حسن یزدانی با کتف آسیب‌دیده بود. منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به آسیب‌دیدگی یزدانی حرف‌های قابل تاملی زد: «زمانی که گفتم یزدانی عمل کند مثل سابق نمی‌شود همه به من ایراد گرفتند. اما تجربه به من ثابت کرده، دستی که این چنین آسیب دیده هیچ وقت مثل سابق نخواهد شد.»403101

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد