چالش جدید بر سر اورونوف!

1403/06/06 06:54
کد خبر: 2675
کد نویسنده: 8
چالش جدید بر سر اورونوف!

تغییرات سریع و متوالی قوانین و مقررات فوتبال در سال های اخیر، این شائبه را به وجود آورده که بخشی از این تغییرات به خاطر درخواست و فشار چند باشگاه صورت گرفته و اعمال تغییرات جدید و اجرای قوانین تازه فقط به سود چند تیم خاص بوده است.

جدیدترین چالش فوتبال ایران در باب تغییرات انجام شده یا اصلاحیه قوانین جدید مربوط به مبحث استفاده از سهمیه بازیکنان زیر 25 سال است. چند روز پیش و پس از اعلام مدیرعامل تراکتور و معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس مبنی بر قرارگیری نام امیرحسین حسین‌زاده و اوستون اورونوف در لیست زیر ۲۵ ساله، جنجال‌‌های زیادی در این خصوص شکل گرفت. دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور مدعی بودند که استعلام خود را از کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گرفته و مشکلی از بابت ثبت قرارداد این دو بازیکن به عنوان سهمیه غیربزرگ سال ندارند.این جا به جایی در لیست دو تیم باعث می شد در لیست بزرگ سالان دو تیم سرخپوش و پرطرفدار ایران جای خالی باز شود و آن ها بتوانند یک یا دو بازیکن جدید بزرگ سال جذب کنند. این موضوع باعث اعتراض شدید باشگاه استقلال شد و این باشگاه شکایت خود را از سازمان لیگ ثبت و اعلام کرد که بر اساس قانون اولیه نقل و انتقالات، تنها بازیکنانی می‌توانند در سهمیه زیر 25 ساله قرار بگیرند که فصل گذشته را در فهرست امید (زیر 23) قرار داشتند. البته ادعای باشگاه استقلال کاملا مطابق با قانونی است که سوم تیر ماه سال جاری به باشگاه‌ها ابلاغ و در اختیار رسانه‌ها نیز قرار گرفت.در حالی که تنش بین باشگاه استقلال و دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور بالا گرفته بود فرشید طاهری رئیس کمیته نقل و انتقالات، گفت‌وگویی را با سایت سازمان لیگ انجام داد و در این مورد اظهاراتی را داشت که البته بیش از اینکه به شفاف‌سازی در این خصوص منجر شود، ابهام در پرونده نقل و انتقالات را بیشتر کرد! او در بخشی از صحبت هایش با اشاره به بند ۲ ماده ۳ آیین‌نامه نقل و انتقالات گفت:« هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به این که این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند. این بند از آیین‌نامه در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ توسط هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به این شرح اصلاح شد؛ هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به اینکه این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند «این سهمیه شامل بازیکنان دارای قرارداد یا داری مهلت تمدید با همان باشگاه را شامل می‌شود.»این اظهارات تفسیر دوگانه را در میان هواداران تیم ها و مسئولان آنها داشت. از یک‌سو طاهری بار دیگر تاکید کرده که استفاده از سهمیه گفته شده، مشروط به این است که بازیکنان فصل گذشته در فهرست زیر 23 ساله همان باشگاه حضور داشته باشند اما در ادامه اعلام کرده که این سهمیه شامل بازیکنان دارای قرارداد نیز می‌شود.دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور مدعی هستند که در چند هفته گذشته تایید فرشید طاهری و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ مبنی بر حضور اورونوف و حسین‌زاده در لیست زیر 25 ساله را گرفته‌اند چرا که قرارداد این دو بازیکن از فصل گذشته جاری است هرچند آنها فصل پیش در لیست زیر 25 ساله حضور نداشتند. از طرف دیگر اگر استفاده از سهمیه زیر 25 ساله مشروط به قرارگیری بازیکن در لیست امید فصل گذشته است، بنابراین و بر اساس اعلام فرشید طاهری در این مصاحبه، کدام بخش از این قانون در تاریخ 30 تیر اصلاح شده است؟
بلانکو پا جای شیخ دیاباته می گذارد؟
پرسپولیس و تراکتور که همراه سپاهان و استقلال نمایندگان ایران در لیگ های آسیایی هستند با وجود گذشت دو هفته از آغاز فصل جدید همچنان درحال مذاکره و یارگیری هستند. باشگاه پرسپولیس تا این لحظه اقدامات قابل توجهی در بحث نقل و انتقالات داشته و توانسته جای خالی نفرات جدا شده را با جذب بازیکنان قابل توجه تا حد زیادی پر کند. اما در برخی نقاط زمین این تیم با مشکل مواجه است و با درخواست گاریدو سرمربی اش می خواهد علی قلی زاده و یک مهاجم خارجی هم بخرد. جذب همزمان قلی زاده و مهاجم خارجی مستلزم این است که در لیست بزرگ‌سال دو جای خالی وجود داشته باشد و حال آنکه فعلا با حضور اورونوف یک جای خالی بیشتر نیست. البته در صورتی که مهاجم مورد نظر سرخ ها زیر 25 سال باشد نیازی به خالی کردن لیست بزرگسالان نیست اما گویا یکی از گزینه های پرسپولیس برای خط حمله گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال است که به خاطر الحاقیه قراردادش فعلا نتوانسته قراردادش را ثبت کند و باشگاه به خاطر پر شدن سقف بودجه قادر به افزایش دستمزد او نیست. از این رو زمزمه هایی مبنی بر فسخ قرارداد بلانکو شنیده می شود بازیکن تاثیرگذاری است که به خاطر حضور در همه جای زمین، هواداران استقلال به او کارگر آرژانتینی لقب داده اند و حالا گویا پرسپولیس به دنبال جذب اوست! اتفاقی که اگر رخ دهد در واقع به نوعی پاسخ پرسپولیسی ها به جذب رامین رضائیان ستاره سابق شان توسط استقلال خواهد بود و شاید بلانکو پس از شیخ دیاباته مهاجم سابق و فرانسوی استقلال که راهی پرسپولیس شد جدیدترین یاغی خارجی سرخابی ها شود.  403101

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد