نیمکت سرخابی ها همچنان بلاتکلیف

بقای مشروط نکونام و چانه زنی سرخ ها با سرمربی آژاکس!

1403/03/29 06:17
کد خبر: 273
کد نویسنده: 0
بقای مشروط نکونام و چانه زنی سرخ ها با سرمربی آژاکس!

گندمی/بیش از دو هفته از پایان مسابقات لیگ برتر می گذرد و در حالی که تصور می شد برخلاف فصل های گذشته وضعیت نیمکت های پرسپولیس و استقلال زودتر از همیشه مشخص شود بازهم سرخابی ها سنت شکنی نکردند و وضعیت کادر فنی دو تیم پرطرفدار پایتخت نامشخص است.

پرسپولیس پس از کسب عنوان قهرمانی با اوسمار ویرا مربی برزیلی و دستیار یحیی گل محمدی، تمایل زیادی به ادامه همکاری با این مربی داشت اما او با دریافت پیشنهاد از لیگ تایلند خیلی زود به همکاری اش با سرخ ها پایان داد و دست رضا درویش مدیرعامل باشگاه را در پوست گردو گذاشت. این در حالی بود که درویش به دلیل تمسخر لهجه سرپرست  استقلال از سوی کمیته انضباطی به مدت 20 روز از فعالیت های فوتبالی محروم شد و همین مسئله روند انتخاب سرمربی جدید سرخ ها را کندتر کرد. با وجود این مانع در چند روز گذشته مسئولان جدید پرسپولیس همراه با مدیران قبلی تکاپوی گسترده ای را برای استخدام سرمربی جدید آغاز کرده اند و در این مدت اسامی مختلفی از مربیان سرشناس اروپایی و آمریکای جنوبی رسانه ای مطرح شده که جدیدترین آن ها یان فنت شیپ مربی هلندی و چسلا میخنیویچ مربی  54 ساله لهستانی است. چسلا میخنیویچ که در سال 2022 هدایت لهستان را برعهده داشت و در جام جهانی قطر هم برای اولین بار بعد از 36 سال موفق شد این تیم را به مرحله حذفی برساند، با حضور در شبکه تلویزیونی «کانال زیرو» لهستان به صورت تلویحی مذاکره با پرسپولیس را تایید کرد و گفت:«هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به اِکستراکلاسا (بالاترین سطح لیگ لهستان) ندارم و می‌خواهم در خارج از لهستان مربیگری کنم.» با وجود مذاکره با این مربی لهستانی، یان فنت شیپ، سرمربی هلندی و ۶۰ ساله که فصل پیش آژاکس را از منطقه سقوط در لیگ هلند نجات داد، جدی‌ترین گزینه سرخ‌پوشان برای جانشینی اوسمار ویرا است. این مربی هلندی پیش از آژاکس هدایت تیم ملی یونان و همچنین باشگاه زوله هلند و ملبورن استرالیا را برعهده داشت. تنها افتخار این مربی به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد که با ملبورن موفق شد قهرمان جام حذفی استرالیا شود.با این حال همزمان با رسانه ای شدن مذاکرات پرسپولیس و سرمربی سابق آژاکس شایعاتی درباره مربی هلندی مطرح شد که نگرانی هایی را بین هواداران این تیم ایجاد کرد. رسانه Juice Channel تصاویری از اسکرین شات های چت این مربی منتشر کرد که در فضای مجازی با سوء استفاده های اخلاقی از هواداران تیمش، فساد اخلاقی گسترده ای داشته است.در صورتی که این مسئله صحت داشته باشد احتمالا مذاکرات پرسپولیس با این گزینه منتفی خواهد بود و مسئولان این باشگاه باید سراغ گزینه دیگری بروند.

 در اردوگاه آبی ها هم دغدغه اصلی تعیین تکلیف وضعیت کادر فنی است. پس از آن که قهرمانی استقلال در لیگ برتر به دراماتیک ترین و تلخ ترین شکل ممکن از دست رفت و این تیم که هفته ها صدرنشین بود با یک امتیاز اختلاف قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد شاهد چنددستگی بین هواداران، پیش کسوتان و حتی مسئولان باشگاه درباره عملکرد جواد نکونام سرمربی این تیم بودیم. عده ای خواهان حفظ نکونام و ترمیم نیمکت و تقویت تیم بودند و برخی هم با انتقاد شدید از این مربی او را عامل اصلی ناکامی آبی ها در راه قهرمانی دانسته و خواهان برکناری اش شدند. با این حال به نظر می رسد نکونام همچنان گزینه اول آبی ها برای نیمکت این تیم است و یک شنبه شب اولین دور مذاکرات سرمربی استقلال با مسئولان هلدینگ خلیج فارس مالک جدید باشگاه برگزار شد. طبق شنیده ها مسئولان باشگاه برای ادامه همکاری با نکونام آمادگی خود را اعلام کرده اند اما در این بین یکسری شروط هم وجود دارد که باید طرفین برای ادامه همکاری به آن متعهد شوند و روی آن فکر کنند. هم هلدینگ خلیج فارس برای فصل آینده که روی قهرمانی آن برنامه ریزی کرده خواسته هایی دارد و هم نکونام برای نقل و انتقالات درخواست هایی دارد که باید طرفین درباره آن به توافق برسند. با این همه جلسات و مذاکرات نیمکت سرخابی ها همچنان بلاتکلیف است و این وضعیت قطعا روی نقل و انتقالات آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد