تداوم وزش باد تا پایان هفته در استان خراسان رضوی

1403/03/30 11:48
کد خبر: 341
کد نویسنده: 0
تداوم وزش باد تا پایان هفته در استان خراسان رضوی

گندمی/کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: تا پایان هفته، پدیده جوی در سطح استان وزش باد است.

سارا حکمی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا پایان هفته پدیده جوی در سطح استان وزش باد است؛ به‌گونه‌ای‌که در برخی ساعات، وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هواست. همچنین پیش‌بینی می‌شود در نواحی بادخیز جنوب و شرق استان، وزش باد با احتمال طوفان گردوخاک و بروز خسارت همراه باشد.

وی ادامه داد: تا پایان هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابرناکی و شرایط برای وقوع رگبار‌هایی پراکنده توأم با رعدوبرق در سطح استان به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی وجود دارد و در این خصوص هشدار زرد صادر شده است. شایان ذکر است که طی این مدت تغییرات دمایی قابل‌ملاحظه نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی ادامه داد: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمای مشهد بین ٢٣ و ٣۶ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ٣۵ درجه و در سردترین ساعات به ٢۴ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ١٣ درجه و سرخس با دمای ۴١ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین وزش باد از بجستان با سرعت ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد