سومین حادثه در شیرآباد طی ۵ روز اخیر/ پدربزرگ مشهدی سقوط کرد

1403/06/18 20:08
کد خبر: 3534
کد نویسنده: 1002
سومین حادثه در شیرآباد طی ۵ روز اخیر/ پدربزرگ مشهدی سقوط کرد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به ثبت سومین حادثه طی ۵ روز اخیر در محدوده آبشار شیرآباد شهر خان ببین گفت: بعد از ظهر امروز یکشنبه پیرمرد مشهدی از ارتفاعی ۱۰ متری این جاذبه زمین‌شناختی سقوط کرد.

قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۴:۵۴ امروز یکشنبه ۱۸ شهریورماه یک مرد ۷۵ ساله از ارتفاعی آبشار اول شیر آباد خان‌ببین سقوط کرد و از چند ناحیه آسیب دید.

 وی خاطرنشان کرد:‌ یک تیم از پست موقت تابستانی دلند با خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: امدادگران با بکارگیری تجهیزات کوهستان مصدوم را که از ارتفاعی حدود ۱۰ متری سقوط کرده بود به پایین دست انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

غریب آبادی همچنین به وقوع یک مورد حادثه سقوط در روز گذشته در شیرآباد خان ببین اشاره کرد و افزود:ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر شنبه ۱۷ شهریور یک جوان ۳۰ ساله از ارتفاعی در آبشار روستای شیرآباد شهر خان‌ببین از توابع شهرستان رامیان سقوط کرد.

وی ادامه داد: دو تیم از هلال‌احمر آزادشهر و پایگاه امدادونجات موقت تابستانه دلند به محل حادثه اعزام و مصدوم را که از ناحیه پا آسیب دیده بود با ابزار کوهستان به پایین دست و محل انتقال دادند.

غریب آبادی گفت: مصدوم که از شهروندان گرگانی بود تحویل عوامل اورژانس شد و عملیات پس از ۶ ساعت در ساعت ۲۳:۳۰ به پایان رسید. مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: به مسافرین در تفرجگاه‌ها توصیه می شود مراقب باشند و از رفتن به مناطقی که از توان آنها خارج است خودداری کنند. گفتنی است چهارشنبه گذشته هم گردشگر سبزواری به علت غرق شدگی در حوضچه آبشار شیرآباد خان ببین جان خود را از دست داد.

مجموعه آبشار‌های پلکانی شیرآباد از ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که همگی در مسیر رودخانه شیرآباد جای گرفته‌اند. البته این مجموعه به داشتن هفت آبشار معروف است و ازاین‌رو، به آن هفت آبشار شیرآباد نیز گفته می‌شود. نخستین آبشار این مجموعه از انتهای پارک شیرآباد در دو کیلومتری روستای شیرآباد آغاز می‌شود. ارتفاع آبشار اول از سطح دریا ۳۰۸ متر و آبشار هفتم ۳۸۵ متر است.

هر یک از آبشار‌های شیرآباد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به نام‌هایی، چون عروس، پنهان و دوقلو شناخته می‌شوند. آبشار اول ۲۵ متر و آبشار دوم ۱۲ متر ارتفاع دارد. عمق حوضچه‌های آنها نیز به ۱۰ متر می‌رسد. ارتفاع بلندترین این آبشار‌ها به ۳۵ متر می‌رسد و در پایین آن حوضچه‌هایی با عمق ۴۰ و ۸۰ متر وجود دارد./دانشجو 

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد