شهردار کرمان در بریکس از ظرفیت‌های نجوم این شهر کویری گفت

1403/06/21 12:57
کد خبر: 3723
کد نویسنده: 9
شهردار کرمان در بریکس از ظرفیت‌های نجوم این شهر کویری گفت

شهردار کرمان که در دهمین نشست کارگروه ستاره شناسی کشورهای عضو بریکس (گروهی از کشورها باحضور قدرت‌های اقتصادی نوظهور) شرکت کرده است، ظرفیت های نجوم این شهر کویری را برشمرد.

محسن تویسرکانی روز چهارشنبه در حاشیه این اجلاس در کازان روسیه با اشاره به ظرفیت مرکز دیار کریمان در حوزه گردشگریِ نجوم، از تلاش برای تبدیل این شهر به قطب گردشگری نجوم خبر داد و گفت: شناخت بیشتر ظرفیت‌های شهر کرمان به‌عنوان «شهر ستاره‌ها» و شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه و همچنین تلاش برای ثبت کرمان به‌عنوان «سومین پارک آسمان تاریک آسیا»، ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

براساس این گزارش وی همچنین در دیدار خود با دکتر سعدالله نصیری قیداری، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در روسیه به برقراری پرواز خارجی با یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی و اتصال کرمان به ۱۱۰ کشور جهان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به برقراری این پرواز، کرمان، مقصدی بی‌نظیر است که سالانه تعداد زیادی گردشگرِ منجم و افراد علاقه‌مند به نجوم می‌توانند به این شهر سفر کنند.

نخستین پرواز برنامه ای کرمان به مقصد دبی با پرواز شرکت فلای دبی بعد از ۱۰ سال هفته جاری انجام شد.

وی همچنین به راه‌اندازی «دبیرخانه گردشگری نجوم» در شهرداری کرمان و وجود تنها «موزه هوافضای ایران» در کرمان به همت شهرداری این شهر اشاره کرد.

شهردار کرمان در کارگروه ستاره‌شناسی اعضای بریکس شرکت کرد
دیدار شهردار کرمان(سمت راست) با دکتر سعدالله نصیری قیداری، نماینده وزارت علوم در روسیه


شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با پیگیری موارد مربوط به حوزه نجوم در کرمان و استفاده از تخصص اساتید مختلف، از آسمان زیبا و پرستاره کرمان که یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر و خدادادی این دیار است، بیش از پیش بهره ببریم و میزبان گردشگرانِ علاقه‌مند به حوزه نجوم در این شهر باشیم.

شهردار کرمان، به‌منظور سخنرانی در «میزگرد انجمن بین‌المللی هفته دیجیتال کازان ۲۰۲۴»، با موضوع «خدمات مدرن شهری»، به روسیه سفر کرده است./ایسنا

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد