از بازگشت امتیازهای کسر شده تا افزایش سقف بودجه

قانون های متغییر، فدراسیون همیشه متهم

1403/06/24 06:38
کد خبر: 3830
کد نویسنده: 8
قانون های متغییر، فدراسیون همیشه متهم

پس از درخواست های چند باره باشگاه های سپاهان و استقلال و تراکتور برای افزایش سقف بودجه برای تقویت بیشتر نمایندگان ایران در مسابقات باشگاهی آسیا و مخالفت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با این درخواست، سرانجام در فاصله چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال موافقت خود را با افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در آسیا اعلام کرد. اقدامی که واکنش های متفاوتی را در پی داشت و در این بین شدیدترین واکنش را رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نشان داد و مصاحبه تندی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه های سپاهان و استقلال داشت.

روزنامه خراسان/درویش که در جلسات بررسی درخواست باشگاه ها برای افزایش سقف بودجه مخالفت کرده بود این اقدام فدراسیون را علیه پرسپولیس و به سود تیم‌های خاص تلقی کرد و با بیان این که «ملت بزرگ پرسپولیس باید بدانند این‌ها با پرسپولیس موضع دارند، چون قهرمانی می‌شود. پارسال چه دسیسه‌هایی کردند که پرسپولیس قهرمان نشود! اما یدا... فوق ایدیهم. همه این دست‌ها می‌خواهد جلوی کار پرسپولیس را بگیرد اما نگذاشت.» گفت: «به‌خاطر رعایت این قانون سه ستاره تیم خود را از دست دادم و مورد حمله و انتقاد شدید هواداران تیمم قرار گرفتم. مگر آبرو فقط آبروی استقلال و سپاهان است؟ آبروی پرسپولیس آبرو نیست؟ چرا باید ساعت ۱۰ شب بدون  مصوبه رسمی  افزایش سقف را اعمال کنند؟ من مخالف افزایش سقف نبودم بلکه مخالف بی‌قانونی بودم. چرا اورونوف در لیست زیر ۲۵ قرار نگرفت؟ چرا سهمیه ششم مشخص نشد؟ فشارهای بیرونی برای گرفتن مصوبه از اعضای هیئت رئیسه شائبه‌برانگیز است. انتخابات فدراسیون فوتبال را داریم و باید افرادی که پای این مصوبه را شبانه امضا کرده‌اند، شناخته شوند.» این اظهارات تند و بی سابقه درویش علیه فدراسیون فوتبال و رقبا در حالی صورت گرفت که ظاهرا مدیرعامل پرسپولیس فراموش کرده است که فصل گذشته به خاطر عبور باشگاهش از سقف قرارداد و تخلف نقل و انتقالاتی یک امتیاز از سرخ ها و 4 امتیاز از سپاهان کسر شد و مدتی بعد برگردانده شد. از طرفی همین بحث اورونوف که او پیش کشیده مصداق همان تغییرهای ناگهانی قوانین و مقررات است چرا که تا فصل پیش اگر بازیکنی در یک رده سنی قرار می گرفت در صورت عدم تغییر سن اش برای فصل آینده باید در همان لیست بزرگ سال یا زیر 25 سال یا زیر 21 سال می‌ماند اما حالا پرسپولیس خواهان انتقال اورونوف از لیست بزرگ سال به زیر 25 سال است و همچنین درخواست بازگرداندن یک سهمیه سوخته خارجی اش به خاطر نبیل باهویی است که کمتر از 60 درصد بازی های را برای سرخ ها به میدان رفت و عملا طبق قانون یک سهمیه خارجی پرسپولیس سوخت.

البته مدیران باشگاه های تراکتور و فولاد هم افزایش سقف را در روزهای پایانی نقل و انتقالات تصیمی عجیب تلقی کرده و آن ها هم تلویحا با درویش هم عقیده بودند که این اقدام به سود تیم های خاص است چرا که آن ها به خاطر پر شدن سقف بودجه نیازمند این گشایش بودند تا بازیکنان شان را وارد لیست کنند. انتظار می رفت سپاهان و استقلال به این موضع گیری های تند واکنش نشان دهند اما هواداران آن‌ها زودتر از مسئولان باشگاه ها وارد صحنه شدند و در فضای مجازی جنگ بود! البته روز گذشته فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال به اظهارات درویش واکنش نشان داد و حتی غیرمستقیم به او هشدار داد که کاسه صبر استقلالی ها هم ظرفیتی دارد! «برای ما هم مشخص نیست چرا برخی برابر تصمیم قانونی فدراسیون فوتبال این گونه مقاومت به خرج می‌دهند. چرا برخی متوجه نیستند حضور ضعیف در این مسابقات منجر به کاهش هرچه بیشتر سهمیه‌ها در لیگ‌های مختلف آسیایی می‌شود و متاسفانه ترجیح می‌دهند به قیمت تضعیف فوتبال ملی، مانع از اجرای نص قانون شوند. خیلی جالب است. باشگاه استقلال با اشتباه تأثیرگذار داوری قهرمانی فصل قبل را از دست داد، اما مدیریت آن در دفاع از حقوق استقلال هرگز از ادبیات زشت و ناپسند استفاده نکرد.» البته  اظهارات تند درویش تاثیر خود را گذاشت و فدراسیون را وادار به عقب نشینی درباره برخی درخواست های این باشگاه کرد به طوری که قرار است هم اورونوف وارد لیست زیر 25 سال بشود و هم سهمیه سوخته خارجی برگردد و امروز جلسه ای بابت آن در فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. حال اگر چنین شود آیا درویش بازهم می تواند از قانون‌مند بودن صحبت کند و  به تغییر مدام قوانین اعتراض کند و آیا در این شرایط  باشگاه های دیگر حق ندارند با همان ادبیات تند علیه او و باشگاهش موضع گیری کنند؟

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد