نبض تپنده انتخابات در مشهد الرضا(ع)

1403/04/07 07:53
کد خبر: 386
کد نویسنده: 0
نبض تپنده انتخابات در مشهد الرضا(ع)

گزارشی از جلسات انتخاباتی پزشکیان، جلیلی و قالیباف در مشهد در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

مشهد الرضا(ع) در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی، میزبان 3 نامزد انتخاباتی پرطرفداری بود که رقابت اصلی در روز جمعه بین آن هاست. مسعود پزشکیان صبح دیروز در سالن شهید بهشتی مشهد در جمع هوادارانش حضور یافت. سعید جلیلی عصر دیروز در میان طرفدارانش در ورزشگاه تختی مشهد سخنرانی کرد و محمدباقر قالیباف نیز شب گذشته در سالن شهید بهشتی مشهد در تجمع انتخاباتی هوادارانش حضور یافت. صحبت های هر یک از این 3 نامزد انتخاباتی در ادامه آمده است.

 

پزشکیان: رای ندادن، رای به تداوم وضعیت موجود است
مسعود پزشکیان پس از حضور در مشهد و زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و قرائت فاتحه بر مزار شهید جمهور آیت ا... رئیسی، به سالن بهشتی مشهد رفت تا در جمع طرفدارانش حضور یابد و سخنرانی کند. وی در جمع هواداران خود ضمن تاکید بر ضرورت حضور در انتخابات و رای دادن اعلام کرد: رای ندادن، رای به تداوم وضعیت موجود است. وی با انتقاد از وضعیت فعلی کشور و تردید برخی از مردم برای رای دادن گفت: مردمی که آزرده هستید، مردمی که رای نمی‌دهید، بدانید نیامدن شما مساوی با ادامه وضعیت موجود است، پای صندوق بیایید تا حق خودتان را پس بگیرید، کشور متعلق به همه ایرانیان است، کشور را رها نکنید.
پزشکیان مهم ترین پشتوانه نظام را حمایت مردم از آن دانست و افزود: برای این که بتوانیم در دنیا اقتدار نشان دهیم باید پشتوانه مردمی داشته باشیم. وی با تقدیر از نیروهای مسلح کشور و پیشرفت های نظامی ایران گفت: سرمایه این کشور موشک و پهپاد است، اما قدرت آن را مردم می‌سازند، اقتدار کشور را مردم می‌سازند، باید در انتخابات حضور داشته باشیم و حق خودمان را مطالبه کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ضرورت برخورداری آحاد جامعه از حقوق خود اشاره کرد و گفت: من اگر بلوچ و کرد و سنی بودم، نابغه هم بودم اجازه‌ای نمی‌دادند به جایی برسم، من آمدم این رویه را اصلاح کنم، چون ایران را متعلق به همه ایرانیان می‌دانم.
مهم ترین فرازهای اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:
* ما حق نداریم با زنان و‌ دختران این گونه در خیابان برخورد کنیم. از دیدن این برخوردها شرم می‌کنم.
* آزادی حق همه انسان‌هاست، خیلی جاها آن را قربانی کرده ایم.
* این روندی که ما طی می کنیم به نفع مملکت نیست، همه باید در این مملکت سهمی داشته باشند.
* من نماینده شما در دولت هستم نه رئیس شما در دولت.
* ما معتقدیم آزادی حق همه مردم ایران است. آزادی حق همه مذاهب است.
* باید دست به دست هم دهیم و قدرت را از دست کسانی که خود را به جای مردم می‌گذارند، بگیریم.
* نباید اجازه دهیم به نام مردم هرکاری می‌خواهند بکنند.

جلیلی: ما کسی را می خواهیم که در برابر غرب سکوت نکند
عصر روز گذشته، سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نیز در مشهد در جمع هوادارانش در ورزشگاه تختی این شهر حضور یافت. وی در واکنش به برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال انصراف وی گفت: ما هستیم و تا آخر می مانیم و با قدرت ادامه می دهیم. مهم ترین فرازهای اظهارات جلیلی به شرح زیر است:
* ما کسی را می خواهیم که دربرابر غرب سکوت نکند، ملت ما کسی را می خواهد که غفلت تاریخی تکرار نشود و قدر جوان های مارا بداند.
* ما امروز در نقطه ای هستیم که به مدد همین دانشمندها و جوانان دیگر به عقب برنمی گردیم بلکه با اتکا به جوانان می توانیم در رده اول جهان قرار بگیریم.
* اگر صحبت از شان ملت می کنم به این معنا نیست مشکلات مردم از جمله گرانی و تحریم را نمی بینیم.
* می خواهم بگویم باید این ها را با شناخت حل کرد، ضعف را با مدیریت درست و برنامه درست به موقع می توان رفع کرد.
* ما می خواهیم دانشجوهای خارج کشور بیایند و دراین کشور نقشی ایجاد کنند نه این که درخارج بمانند.
* نزدیک 700 نفر به خاطر کرونا فوت می‌کردند، بهانه می‌آوردند تا FATF امضا نشود. نمی‌توانیم واکسن بیاوریم. شهید رئیسی آمد، هم واکسن آورد و هم آن مشکل را حل کرد.
* هشت سال مسیری که طی شد آمارش چه شد؟ هشت سال رشد اقتصاد کشور یا صفر شد یا منفی شد و متوسط آن هفت دهم شد.
* آن ها امروز دوباره مدعی شده‌اند؛ امروز ملت ما در این انتخاب است که دوباره رشد صفر و منفی را در ۸ سال بخواهد دنبال کند؟ این که دوباره بخواهند مسیری طی بشود که اگر بگویید چرا این طور شد بگویند چون در آن سر دنیا یک نفری آمد سر کار همه مسائل را به هم زد و این طوری تمام قدرت یک ملت را به چنین چیزی معطل بکنند.
* این یک نگاه است. یک نگاه هم آن است که شما سه سال پیش انتخاب کردید و شهید عزیز رئیسی به اتکاء شما ملت حرکتی را شروع کرد که هنوز چند ماه نگذشته بود، خود مقام رسمی آمریکا گفت راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورد.

قالیباف: کشور تاب اختلاف ندارد
محمد باقر قالیباف، آخرین نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که در مشهد حضور یافت. وی ابتدای دیشب در جمع حامیانش در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد با اشاره به این که کشور تاب اختلاف ندارد، افزود: با کمک مردم و طرح پنج فوریتی که پیشنهاد دادیم . برنامه هفتم اقتصاد را قابل پیش بینی و تورم را حل می‌کنیم. مهم ترین فرازهای اظهارات شب گذشته قالیباف در مشهد به شرح زیر است:
* در دهه90 شاهد رکود و تورم بودیم و هم مذاکره را به نتیجه نرساندند و هم کشور را معطل کردند و در این دهه رشد اقتصادی کشوری کمتر از یک درصد و رشد نقدینگی ۲۶ درصد بود.
* در دولت شهید رئیسی ریل را عوض کردیم و در مناظرات دیدیم که چگونه می‌خواهند همان مسیر گذشته را بروند. ان شاءا... در این عرصه با همت مردم مسیر تحول را پرسرعت پیش می بریم و هرگز به عقب برنمی گردیم.
* این ها این قدر در برخی از موضوعات انصاف را رعایت نمی‌کنند که دوگانه سازی را در برخی موضوعات بیان می‌کنند.
* رهبری درباره قانون اقدام راهبردی فرمودند قانون اقدام راهبردی بهترین قانونی بود که در مجلس تصویب شد ولی اکنون شاهد هستیم که آن هایی که ما را گرفتار کردند می‌گویند این قانون را قبول نداریم و این ها می‌خواهند مستقر شوند و آغاز دوگانگی که در دهه گذشته پشت سر گذاشتیم.
* مرزنشینان مطمئن باشند انسداد مرزها به معنی تعطیلی بازارچه‌های مرزی نیست.
* دیوار را در مرزهای شرقی کشور احداث خواهیم کرد.
* اتباعی که مجوز دارند مهمان ما هستند.
* ما در آغاز دولت چهاردهم به هر سرپرست خانوار بدون مسکن 200 متر زمین رایگان می‌دهیم.
* زمین در همه مناطق روستایی و در 85 درصد مناطق شهری وجود دارد.
* امنیت شغلی نیروهای قراردادی و شرکتی را دنبال خواهیم کرد.
* با نیروهای قراردادی و شرکتی رفتاری مشابه شهروندان درجه یک و دو انجام دادیم.
* مجلس سیاسی‌ترین جای ممکن است؛ اما کاری کردیم که مجلس انقلابی باشد.
* تهران جدید را ساختیم؛ مطمئن باشید پایتخت دوم و اقتصادی ایران را هم در سواحل دریای عمان خواهیم ساخت.
* این پایتخت اقتصادی در افق ۱۴۱۴ اقتصاد کشور را متحول می‌کند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد