موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی

1403/06/25 08:46
کد خبر: 3926
کد نویسنده: 8
موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی

فیلم سینمایی «لوتریا» ساخته علی عطشانی، فیلمنامه «خورشید میاد؟» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی و فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر موفق به دریافت جوایز متعددی از رویدادهای سینمایی خارج از ایران شدند.

فیلم سینمایی «لوتریا» ساخته علی عطشانی جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را از یازدهمین دوره جشنواره تگزاس جنوبی دریافت کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتافیلم، فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی، کسری درودیان همایونی و احسان ولی‌پور زند در یازدهمین دوره جشنواره تگزاس جنوبی (South Texas International Film Festival) برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی شد.

این جشنواره ۱۱ تا ۱۴ سپتامبر در شهر ادینبورگ برگزار شد.فیلم سینمایی «لوتریا» که اواخر سال ۲۰۲۱ در کشور مکزیک ساخته شده است، تاکنون بیش از ۱۰ جایزه در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده و در فستیوال‌های متعدد جهانی حضور داشته است.

فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی و نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است.

حضور «خورشید میاد؟» در جشنواره فیلم آستین آمریکا

فیلمنامه «خورشید میاد؟» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی به مسابقه فیلمنامه سی و یکمین جشنواره فیلم آستین آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمنامه «خورشید میاد؟» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی، در ادامه حضور جهانی خود به مسابقه فیلمنامه سی و یکمین جشنواره فیلم آستین آمریکا راه پیدا کرد. این فیلمنامه در رده فیلمنامه کوتاه به دور دوم رقابت رسیده است.

جشنواره فیلم آستین یک جشنواره و گردهمایی سینمایی در آمریکا است که در سال ۱۹۹۴ میلادی پایه‌گذاری شد و تمرکز آن بر مشارکت‌های سازنده و خلاقانه نویسندگان و فیلم‌نامه‌نویسان در صنعت سینما است و آن را «گردهمایی اصلی فیلم‌نامه‌نویسان سینما» لقب داده‌اند. این همایش و جشنواره سینمایی، همه‌ساله در ماه اکتبر در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار می‌شود. سی و یکمین جشنواره فیلم آستین از ۳ تا ۱۰ آبان ماه برابر با ۲۴ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

«خورشید میاد؟» روایتی است از پدری افغان در کمپ پناهجویان دبی که در تلاش برای نجات دختر و پسرش از دست طالبان که در افغانستان مانده‌اند.

عاطفه صالحی پیش از این ۴ فیلم کوتاه داستانی ساخته است و نویسندگی چندین فیلمنامه کوتاه را در کارنامه دارد. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به صورت مشترک با نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیهه» دارد. سعید قاسمی با ساخت یک فیلم کوتاه و اکران در جشنواره‌های جهانی و همچنین نویسندگی چند فیلمنامه کوتاه، برای تولید فیلم دومش آماده می‌شود.

حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنواره «سینه کید» هلند

فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر در چهارمین حضور جهانی خود به بخش رقابت اصلی سی و هشتمین جشنواره «سینه کید» در کشور هلند راه یافت.
این فیلم پیش از این نیز، جواز حضور در جشنواره‌های برلین، کلگری، برنو ۱۶ راه پیدا کرده است.

جشنواره Cinekid بزرگترین جشنواره رسانه‌ای کودک در جهان است و از ۲۸ مهرماه تا ۱۳ آبان مصادف با ۱۹ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر آمستردام برگزار می‌شود.

رز طباطبایی و گلاویژ علم دو بازیگری هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداختند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد