توصیه‌های جوی به مسافران در آخرین تعطیلات تابستانی مازندران

1403/06/28 11:47
کد خبر: 4131
کد نویسنده: 8
توصیه‌های جوی به مسافران در آخرین تعطیلات تابستانی مازندران

هواشناسی با اشاره به ورود و فعالیت سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران از امروز چهارشنبه تا پایان هفته جاری نیمه ابری تا ابری و با رگبار باران همراه باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در طی امروز چهارشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود و شدت بارش ها در مناطق غربی در مقایسه با دیگر مناطق محسوس‌تر است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه ابری تا ابری با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود و از شامگاه جمعه تا روز شنبه آینده آسمان این استان با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با خروج این سامانه بارشی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد به گونه ای که طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز چهارشنبه، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه آینده به ۲۸ تا ۳۲، در مناطق غربی از ۲۵ تا ۲۶ به ۲۷ تا ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۵ تا ۱۹ به ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی مازندران همچنین امروز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در جاده ها و به ویژه در محورهای کوهستانی مازندران طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق غرب و مرکزی این استان هشدار داد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری با کاهش دما، گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پراکنده و از روز پنجشنبه این هفته تا روز شنبه آینده را نیز نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران از روز یکشنبه آینده تا روز سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و از اواخر وقت سه شنبه با افزایش ابر به تدریج با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جویبار با ثبت دمای ۳۰.۵ و سیاه بیشه با ۱۵.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد