پیش درآمد دربی 104 مقابل گربه سیاه ها!

1403/06/29 06:26
کد خبر: 4169
کد نویسنده: 8
پیش درآمد دربی 104 مقابل گربه سیاه ها!

هفته پنجم مسابقات لیگ برتر از فردا با انجام چهار دیدار آغاز می شود و این در حالی است که مهلت نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و چهارم روز گذشته به پایان رسید و در آخرین روز هم شاهد رقابت نزدیک و پایاپای پرسپولیس و استقلال برای تقویت بیشتر تیم شان بودیم.

پرسپولیس و استقلال که دیدارشان در هفته چهارم به دلیل حضور در اولین دوره لیگ نخبگان و دیدار با الاهلی و الغرافه به تعویق افتاد، در هفته پنجم باید به مصاف آلومینیوم اراک و نساجی مازندران بروند که از قضا هر دو تیم اراکی و مازندرانی گربه سیاه سرخابی ها هستند و این دیدارها هم پیش درآمد دربی 104 پایتخت است. از این منظر دیدارهای این هفته سرخابی ها از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و هر دو تیم می خواهند با کسب حداکثر امتیاز وارد دربی شوند اما نگاهی به دیدارهای اخیر سرخابی ها با آلومینیوم و نساجی نشان می دهد که آن ها کار راحتی مقابل این تیم ها نخواهند داشت به خصوص آبی ها که باید در قائم شهر به مصاف نساجی با سرمربیگری ساکت الهامی و علی خطیر مدیرعامل جدید این باشگاه بروند. جواد نکونام و تیمش در آخرین تقابل با نساجی دو امتیاز حساس را از دست دادند، دو امتیازی که به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی تمام شد. حالا هم در آستانه دربی 104 دوباره گذر نکونام به قائم شهر افتاده و در حالی که به گرفتن انتقام فکر می کند، باید نگران تکرار دوباره اتفاق فصل گذشته در آستانه دربی هم باشد؛ چراکه هم الهامی و هم خطیر انگیزه های فردی فراوانی برای بردن استقلال نکونام دارند! البته نکونام علاوه بر دغدغه این بازی به فکر تکمیل لیست تیم در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی هم بود و روز گذشته اخبار و شایعات زیادی درباره جذب بازیکن جدید و خروج آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی یا آرمان رمضانی از لیست بزرگ سالان برای جذب کوجو بازیکن غنایی الاصل قرقیزستان مطرح بود. این درحالی بود که روز گذشته رسانه ها از توافق کوین یامگا ستاره سابق و فرانسوی استقلال با نساجی خبر دادند در شرایطی که نکونام و مدیران باشگاه مدعی بودند او دیگر قادر به ادامه فوتبال حرفه ای اش نیست و  او را از لیست خارج کردند! 
پرسپولیس هم که خود را برای مصاف با آلومینیوم اراک آماده می کند در روز پایانی نقل و انتقالات سرانجام نام سینا اسدبیگی را از لیست خود خارج کرد تا بتواند یک مهاجم جدید بخرد. با این که پیش از این گفته می شد گزینه سرخ ها یک بازیکن خارجی است اما روز گذشته برخی منابع خبری از توافق مدیران باشگاه پرسپولیس با رضا شکاری مهاجم سابق تراکتور و سپاهان خبر دادند. سرخ پوشان البته بی نیاز به قطعی بودن این خرید مهیای بازی با آلومینیوم شده اند که فصل گذشته باعث حذف شان از جام حذفی شد و حالا می خواهند در ورزشگاه شهدای قدس از این تیم میزبانی کنند. در واقع این بازی نخستین میزبانی سرخ پوشان در تهران از حریفانش است و گاریدو سرمربی اسپانیایی سرخ ها روی سه امتیاز آن برای بهبود وضعیت تیمش در لیگ و افزایش روحیه شاگردانش پس از باخت به الاهلی عربستان در لیگ نخبگان حساب ویژه ای باز کرده است. البته شاید او مثل بازی با الاهلی نتواند روی تکنیک فردی و خلاقیت اوستون اورونوف حساب کند؛ چراکه این بازیکن ازبک در زمین ناهموار ورزشگاه شهدای قدس کارایی لازم را نخواهد داشت. بازیکنی که روز گذشته رسانه ها از تمایل باشگاه آ اس رم ایتالیا برای جذب او خبر دادند و این در حالی بود که باشگاه پرسپولیس چندی پیش با او برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شده بود و مشخص نیست که آیا اورونوف را خواهد فروخت یا خیر. علاوه بر دو دیدار سرخابی ها هفته پنجم طی سه روز با انجام 8 دیدار برگزار خواهد شد و با توجه به دیدارهای آسیایی تراکتور و سپاهان دیدار این دو تیم با حریفان شان آخرین بازی های هفته پنجم خواهد بود. 

جمعه 30 شهریور

*نساجی مازندران- استقلال ساعت 17:15

*مس رفسنجان- گل گهر سیرجان ساعت  18:30

*ملوان- شمس آذر قزوین ساعت:00

*پرسپولیس- آلومینیوم اراک ساعت 20

شنبه 31 شهریور

*هوادار تهران – فولاد خوزستان

*استقلال خوزستان – چادر ملوی اردکان

یک شنبه اول مهر

*ذوب آهن – سپاهان

*خیبر خرم آباد – تراکتور تبریز

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد