بدترین ورژن استقلال مقابل مدعی ترین ورژن پرسپولیس!

1403/07/01 06:49
کد خبر: 4283
کد نویسنده: 7
بدترین ورژن استقلال مقابل مدعی ترین ورژن پرسپولیس!

در فاصله 3 روز مانده به برگزاری دربی 104 که قرار است به میزبانی اراک برگزار شود، پرسپولیس و استقلال با شرایطی کاملا متفاوت به استقبال این بازی رفتند.

سارا مسیحا_ روزنامه خراسان/در آغاز هفته پنجم لیگ برتر تیم های پرسپولیس و استقلال به ترتیب میزبان آلومینیوم اراک و نساجی مازندران بودند که سرخ ها حریف شان را در ورزشگاه شهدای قدس با دو گل شکست دادند اما آبی ها در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر در یک بازی پرحاشیه و پرگل با تساوی 2-2 متوقف شدند. توقف استقلال در ورزشگاه شهید وطنی و مقابل نساجی اتفاقی تکراری در فصل های اخیر است که از قضا امتیازات حساسی را از آبی ها گرفته که آخرین مورد آن مربوط به قهرمانی فصل گذشته و ناکامی استقلال صدرنشین در هفته های پایانی با توقف مقابل نساجی بود. جواد نکونام و شاگردانش پس از یک برد شیرین مقابل الغرافه قطر در لیگ نخبگان به امید کسب پیروزی و شکستن طلسم نساجی در آستانه دیدار دربی پایتخت راهی قائم شهر شدند اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست همه داده بودند تا آبی ها در این دیدار هم رنگ پیروزی را نبینند. در دیداری که دو پنالتی و گل مردود شده و اخراج داشت، استقلالی ها در مصاف با بازیکن سابق و مصدوم شان که رفتار مناسبی با او نداشتند گل اول بازی را دریافت کردند و گل کوین یامگا به استقلال از روی نقطه پنالتی ثابت کرد که همه ادعاهای مدیران و سرمربی تیم استقلال درباره سلامت یامگا و عدم توانایی او برای ادامه فوتبال حرفه ای بهانه ای بیش برای کنار گذاشتن او از لیست نبوده است!  نکته دیگر این بازی ناکامی استقلال برای پنجمین بازی متوالی از ابتدای فصل در ثبت کلین شیت بود؛ ثبت 6 گل خورده در 4 بازی. آخرین بار در لیگ نوزدهم بود که استقلال پس از چهار هفته، هنوز هیچ کلین‌شیتی را به ثبت نرسانده بود. در سالی که استراماچونی هدایت آبی‌ها را برعهده گرفته بود اما اکنون و پس از پنج فصل، استقلال با آمار ضعیف لیگ نوزدهم برابری کرد و در چهار هفته ابتدایی هیچ کلین‌شیتی را به ثبت نرساند که در نوع خود عجیب است.

پرسپولیس برخلاف استقلال نه تنها در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته و در 4 بازی فقط 2 گل دریافت کرده، بلکه امید گل و خلق موقعیت سرخ ها هم بسیار بیشتر از آبی ها بوده است. در جریان دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک سرخ ها 3 گل زدند که یک گل به دلیل خطا روی دروازه بان مردود اعلام شد. یک پنالتی سرخ ها هم به بهانه تمارض بازیکن پرسپولیس گرفته نشد. با این حال بازیکنان پرسپولیس در طول بازی بارها صاحب موقعیت شدند که مثل بازی با الاهلی عربستان با بی دقتی و فرصت سوزی از دست دادند. مصدومیت اورونوف ستاره سرخ ها در این بازی شاید تنها نکته نگران کننده برای پرسپولیس در آستانه دربی باشد که گمانه زنی های متفاوتی درباره وضعیت او شده و شاید امروز وضعیت نهایی اش مشخص شود. با این حال حتی اگر اورونوف به دربی نرسد با درخشش ژائو و یاسین سلمانی به نظر می رسد گاریدو هیچ نگرانی بابت غیبت ستاره ازبک ندارد. بازی هماهنگ و نیمکت قوی و پرستاره بزرگ ترین برگ برنده گاریدو برای تجربه اولین دربی اش است و پرهیز او از ورود به حاشیه های پیش از بازی و عدم پاسخگویی به سوالاتی درباره دربی هم نشان می دهد که او به خوبی با جو فوتبال ایران آشنا شده و یاد گرفته چطور حاشیه ها را کنترل کند. درست برخلاف سرمربی و کادر فنی استقلال که با کوچک ترین بهانه ای وارد حاشیه می شوند و کار را برای خود و تیم شان سخت تر می کنند. در واقع در آستانه دربی 104 می توان گفت که بدترین ورژن استقلال به بهترین و مدعی ترین ورژن پرسپولیس رسیده است و به نظر می رسد که آبی ها به مراتب کار سخت تری در دربی پیش رو خواهند داشت.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد