آشفتگی عجیب در استقلال پیش از دربی

1403/07/02 05:53
کد خبر: 4367
کد نویسنده: 8
آشفتگی عجیب در استقلال پیش از دربی

استقلال نه تنها شروع خوبی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی نداشته و از چهار مسابقه‎اش فقط 5 امتیاز گرفته و در هر چهار بازی هم گل خورده، بلکه شاهد وقوع اتفاقات عجیب و آشفتگی کم سابقه ای در این باشگاه هستیم.

سارا مسیحا- روزنامه خراسان/ فصل گذشته اختلاف عمیق جواد نکونام و علی خطیر سرمربی و مدیرعامل وقت باشگاه، کار را به جایی رساند که با واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‎فارس، خطیر برکنار شد و به زعم بسیاری همین مسائل قهرمانی را از استقلال که تا هفته های پایانی صدرنشین بود، گرفت. انتظار می رفت با ورود هلدینگ عظیم خلیج‎فارس به عرصه ورزش و باشگاه‎داری و خرید سهام باشگاه استقلال، اوضاع مالی و مدیریتی این باشگاه پس از سال‎ها سر و سامانی بگیرد اما این خواب خوش تعبیر نشد و ورود هلدینگ به باشگاه استقلال نه تنها حاشیه ها را کمرنگ نکرد، بلکه خیلی زود اختلاف سرمربی و نماینده هلدینگ و در ادامه مدیرعاملی که انتخاب شد، آشکار شد تا جایی که پیش ازآغاز فصل و درهفته سوم لیگ صحبت از قطع همکاری با نکونام و جذب مربی خارجی بود؛ اتفاقی که با شرط و شروط به ابقای موقت منجر شد و برد سه گله استقلال مقابل الغرافه قطر جایگاه نکونام را تثبیت کرد. اما در بازی با نساجی یک بار دیگر زخم چرکین استقلال سرباز کرد و با توقف آبی ها مقابل این تیم و از دست دادن 2 امتیاز حساس در آستانه دربی  104 چنددستگی در باشگاه بیش از پیش عیان شد. مصاحبه حقدوست مشاور و دستیار سمیعی مدیرعامل باشگاه علیه نکونام، واکنش تند سرمربی استقلال را در پی داشت و او در جمع خبرنگاران گفت تا فردا ظهر(اول مهر) اگر لازم باشد دوباره مصاحبه می‌کنم. نکونام با اشاره سربسته به اتفاقی که سمیعی رقم زده گفته است اگر بگویم او بدون اجازه من چه کار کرده باید از فوتبال برود. با این اظهارنظر تهدیدآمیز نکونام گمانه زنی درباره آنچه می خواهد علیه مدیرعامل باشگاه بگوید آغاز شد و در این زمینه یکی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده بود نکونام می‌خواهد ماجرای قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی او را افشا کند. گویا سمیعی بدون اطلاع نکونام، مبلغ قرارداد او را به سازمان لیگ ۱۶ میلیارد تومان به جای ۳۲ میلیارد تومان گزارش کرده و از این حیث مرتکب تخلف شده است! ماجرایی که اگر صحت داشته باشد مدیرعامل باشگاه استقلال هم سقف را دور زده و رقم غیرواقعی ثبت کرده و هم مرتکب جعل شده است. اتفاقی که پرسپولیس و رقبا هم می توانند از آن استفاده کرده و بعد از هر بازی با استقلال به عدم رعایت سقف معترض شوند و طرح دعوی کنند. البته روز گذشته احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه در واکنش به اتفاقات رخ داده به حمایت از نکونام پرداخت و تاکید کرد هیچ مقامی در مجموعه باشگاه حق اظهارنظر درخصوص سرمربی تیم را ندارد. این در حالی بود که سمیعی هم در اقدامی مشابه کلیه معاونان، مدیران و مسئولان باشگاه استقلال را تا پس از دربی پایتخت از مصاحبه و اظهارنظر با رسانه‌ها منع کرد.
رضائیان ستاره ای علیه دفاع استقلال!
گذشته از این آشفتگی و بحران مدیریتی در باشگاه استقلال، آبی ها به لحاظ فنی هم با چالش های فراوانی مواجه هستند. ناهماهنگی بازیکنان قبلی و جدید، ناترازی در برخی پست ها، وضعیت به‎هم ریخته خط دفاعی و دروازه استقلال که 6 گل در 4 بازی دریافت کرده و خلأ بزرگی که پشت رامین رضائیان هنگام مشارکت در فاز هجومی ایجاد می شود و نداشتن مهاجم تمام کننده مسائلی است که اجازه نداده استقلال حداقل نتایج فصل گذشته را تکرار کند. ترک پست مداوم رضائیان و حضور همیشگی اش در نیمه حریف باعث می شود فضای پشت سر او خالی بماند و همواره یکی از مدافعان باید آن را پوشش دهد که در این حالت عمق دفاع استقلال آسیب پذیر می شود و مهاجمان تیم های حریف به راحتی نفوذ می کنند. در واقع رامین رضائیان اگرچه در فاز هجومی بازیکن موفقی است و با درخشش در همین چند بازی ستاره استقلالی ها شده اما در فاز دفاعی ناخواسته به استقلال ضربه زده، موضوعی که حتی از چشم کادرفنی هم دور مانده و در چهار بازی برای رفع آن اقدام نکرده‌اند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد