مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون ۲۰ درصد افزایش یافت

1403/07/02 12:54
کد خبر: 4406
کد نویسنده: 9
مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: مشارکت بانوان اهدا کننده خون این استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر سعید اصغریان، مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی  افزود: در این مدت چهار هزار و ۹۲۰ داوطلب زن در امر اهدای خون مشارکت داشتند، در حالیکه این تعداد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۷ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۱۱۰ هزار و ۳۲۷ نفر داوطلب از هم استانی‌ها، مجاوران و زائران رضوی به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۵۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته وی، میزان مراجعه و میزان اهدای خون موفق در خراسان رضوی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳.۳ و ۶.۷ درصد رشد داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی ادامه داد: از کل داوطلبانی که در این مدت موفق به اهدای خون شدند، ۹۴ درصد مرد و ۶ درصد زن هستند.

وی افزود: همچنین تعداد اهداکننده خون بار اولی در خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به پارسال نیز با افزایش ۲۹ درصدی به ۱۸ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.

اصغریان گفت: در این مدت ۵۱ درصد از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر، ۲۷ درصد اهداکننده با سابقه و بیش از ۲۱ درصد اهداکننده بار اولی بودند. اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۴ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، مالک رحمتی، مهر و پایگاه حرم مطهر رضوی در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است./ایرنا

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد