گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست

1403/07/03 07:40
کد خبر: 4471
کد نویسنده: 8
گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست

هیئتی متشکل از سرمایه گذاران ایرانی در دیدارهای جداگانه‌ای با مسئولان شرکت برق افغانستان و مقامات سازمان حفاظت محیط زیست این کشور درباره گسترش همکاری‌ در این حوزه‌ها گفتگو کردند.

سرمایه گذاران ایرانی در دیدارهای جداگانه‌ای با مسئولان شرکت برق «برشنا» و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان در زمینه تجهیزات پایش کیفیت آب و هوا، اقلیم، آب و خاک، آلودگی‌های زیست محیطی و نیز تأسیسات برق، سیستم‌های دیجیتال و افزایش ظرفیت تولید برق در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تبادل نظر کردند.

«عبدالباری عمر»، مدیر عامل شرکت برشنا با استقبال از سرمایه گذاران ایرانی گفت: اکنون فضای سرمایه گذاری در بخش برق افغانستان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت برشنا همچنین در دیدار با سرمایه گذاران ایرانی بر همکاری متقابل در زمینه تاسیسات برق، سیستم‌های  دیجیتال و افزایش ظرفیت تولید برق تاکید کرد.

«مطیع الحق خالص»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان دنیز ر دیدار با کارشناسان محیط زیست ایران خواستار همکاری این هیئت در زمینه پایش کیفیت آب و هوا، اقلیم، آب و خاک، آلودگی‌های زیست محیطی و همکاری و مشارکت با این سازمان شد.

حضور اقتصادی ایران به ویژه بخش خصوصی در افغانستان، می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد. ایران می‌تواند از بازار بزرگ افغانستان بهره‌برداری کرده و به توسعه صنایع خود کمک کند. افغانستان نیز با جذب سرمایه‌گذاری‌های ایران می‌تواند به بازسازی زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی خود سرعت بخشد. با این حال، برای تحقق این هدف، باید چالش‌های موجود به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای مناسبی برای رفع آن‌ها اتخاذ شود.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد