لیگ بلاتکلیف، نیمکت های بلاتکلیف تر!

1403/04/12 07:38
کد خبر: 450
کد نویسنده: 0
لیگ بلاتکلیف، نیمکت های بلاتکلیف تر!

لیگ برتر بیست‌وسوم روز ۱۲ خرداد با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و در شرایطی که نزدیک به یک ماه از اتمام مسابقات لیگ برتر و بیش از ۱۰ روز از پایان جام حذفی می‌گذرد، هنوز تاریخ دقیق و رسمی آغاز فصل آینده به دلایل مختلف از جمله ایرادها و نواقص ورزشگاه ها و نبود VAR مشخص نیست

مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هرچند تاکید کرده اند که لیگ با VAR  برگزار می شود اما هنوز کسی تاریخ دقیق آغاز لیگ بیست و چهارم را نمی داند. در چنین شرایطی باشگاه های لیگ برتری هم مستاصل و بی برنامه تر از همیشه هستند چرا که مبنای دقیقی برای آغاز فعالیت نقل و انتقالاتی و تمرینات پیش از فصل ندارند. شاید برای همین است که با گذشت یک ماه از بیست و سومین دوره لیگ برتر 10 باشگاه لیگ برتری هنوز تکلیف کادرفنی شان را مشخص نکرده اند و فعالیتی در نقل و انتقالات نداشته اند. در بین 16 تیم لیگ برتری، تیم های استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، فولاد، خیبر خرم‌آباد و چادرملوی اردکان تیم‌هایی هستند که اکنون سرمربی دارند و البته بین این شش تیم پرسپولیس هم سرمربی دارد و هم بودجه اش را مشخص کرده و هم وارد بازار نقل و انتقالات شده و تکلیف چند بازیکن قرارداد تمام را مشخص کرده است. روز گذشته هم اعلام شد خوان گاریدو سرمربی جدید و اسپانیایی این تیم با صدور مجوز کارش در ایران هفته آینده وارد تهران می شود و تمرینات را در اردوی هلند زیر نظر خواهد گرفت. بودجه این باشگاه هم پس از جلسه هیئت مدیره مالکان جدید مشخص شد و عضو هیئت مدیره پرسپولیس  اعلام کرد  بانک شهر 220 میلیارد به پرسپولیس کمک کرده تا باشگاه نسبت به تسویه حساب مطالبات سه فصل اخیر اقدام کند و بخشی از بودجه را هم صرف خرید بازیکنان جدید کند. بنابراین می توان گفت پرسپولیس چند گام از همه رقبا پیش است و به نظر می رسد اسب خود را برای حضور موفق در لیگ برتر و لیگ نخبگان زین کرده است.
در بین 10 تیم بلاتکلیف، تیم مدعی سپاهان و تراکتور با جدایی مورایس و مطهری هنوز وضعیت کادرفنی خود را مشخص نکرده اند. سپاهان پس از قهرمانی در جام حذفی قصد داشت با ژوزه مورایس ادامه دهد اما سرمربی پرتغالی ساز جدایی کوک کرده و تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارد. تراکتور هم پس از حواشی مربوط به مالکیت محمدرضا زنوزی با چند گزینه مذاکره کرده و حتی بحث حضور داوید بتونی، دستیار زین‌الدین زیدان در رئال مادرید هم مطرح شده و حالا صحبت از استخدام مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم اراک است. گل‌گهر سیرجان دیگر تیم متمول لیگ هم پس از پایان فصل هنوز وضعیت سرمربی اش را مشخص نکرده  است و ماندن یا جدایی مارینوس اوزونیدیس مشخص نیست. با این حال از محرم نویدکیا سرمربی موفق فصل گذشته مس رفسنجان به عنوان یکی از گزینه‌های گل گهر یاد می شود. در مورد دیگر تیم ها هم به نظر می رسد  ملوان و هوادار ترجیح می‌دهند تغییری روی نیمکت ایجاد نکنند اما شمس‌آذر قزوین، نساجی مازندران و استقلال خوزستان ۳ تیمی هستند که وضعیت‌شان چندان مشخص نیست و از بین این ۲ تیم شرایط شمس‌آذر و نساجی بدتر از استقلال خوزستان است چرا که یکی مدیرعامل ندارد و دیگری مالکش خواستار واگذاری امتیاز تیمش شده است.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد