کمبود همه گروه‌ های خونی در خراسان رضوی

1403/07/03 18:17
کد خبر: 4527
کد نویسنده: 1002
کمبود همه گروه‌ های خونی در خراسان رضوی

کمبود همه گروه‌ های خونی در خراسان رضوی

رئیس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون انتقال خون خراسان رضوی نیازمند دریافت فوری همه گروه‌ های خونی بویژه O مثبت و منفی، A مثبت، B منفی و AB منفی است.

مصطفی مهدوی ارفع امروز افزود: در راستای تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز بیماران در ۶۴ بیمارستان و مرکز درمانی استان خراسان رضوی از تمامی دارندگان تمامی گروه های خونی یادشده دعوت می‌ شود تا با مراجعه به پایگاه‌ های انتقال خون به افزایش ذخایر حیاتی خون استان اهتمام ورزند.

رییس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: نیاز به خون همیشگی است و هر واحد اهدای خون با فراورده‌های استحصالی، جان سه بیمار را از مرگ نجات می‌ بخشد، بنابراین شهروندان اهدای خون را منوط به مناسبت ها نکنند و با مراجعه به پایگاه‌ ها ما را در امر تامین خون استان یاری دهند.

  هم‌ اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، شهید مالک رحمتی (امید)، مهر و پایگاه حرم مطهر رضوی در مشهد و هفت پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت‌ حیدریه، قوچان، گناباد، تربت‌ جام و کاشمر استقرار دارند. استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است. از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند./صدا‌و‌سیما

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد