کارآگاه «کیانی» وارد می‌شود!

1403/07/03 18:30
کد خبر: 4528
کد نویسنده: 1002
کارآگاه «کیانی» وارد می‌شود!

مینی‌سریال «بازنده» ساخته امین حسین‌پور و با بازی علیرضا کمالی، صابر ابر، سارا بهرامی و پیمان قاسمخانی، شروعی خوب و کنجکاو ‌برانگیز داشت.

مینی‌سریال «بازنده» دومین ساخته امین حسین‌پور پس از مائده کاشیان/روزنامه خراسان/ مینی‌سریال «درمانگر» است. این مجموعه جنایی و معمایی، برداشتی آزاد از رمان «زن همسایه» نوشته شاری لاپنا است. علیرضا کمالی و صابر ابر بازیگران اصلی «بازنده» هستند و چهره‌هایی مانند سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، محمد علی‌محمدی، رویا جاویدنیا و پیمان قاسمخانی نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 «بازنده» در قسمت اول شروع خوبی داشت و با روایت یک قصه جنایی پر رمز و راز، کنجکاوی مخاطب را برانگیخت. آدم‌ربایی پر رمز و راز قصه «بازنده» با محوریت یک مامور پلیس به نام «حامد کیانی» روایت می‌شود. سرگرد «کیانی» مسئول رسیدگی به پرونده مفقود شدن یک نوزاد می‌شود. ماجرا از این قرار است که زوج اصلی قصه برای شرکت در مهمانی شام، به خانه همسایه خود می‌روند، اما نوزادشان را که در خانه خوابیده، همراه خود نمی‌برند. وقتی به خانه بازمی‌گردند متوجه می‌شوند اثری از نوزاد نیست! دروغ‌ها و پنهان‌کاری‌های شخصیت‌های قصه، نشان می‌دهد اوضاع عادی نیست. سرگرد «کیانی» باید این معمای پیچیده را حل کند. «بازنده» در همان قسمت اول پس از معرفی سریع شخصیت‌ها، معمای داستان را طرح می‌کند.

اطلاعاتی که درباره گذشته و حال کاراکترها به مخاطب داده می‌شود، به خوبی تماشاگر را با داستان همراه می‌کند. نقطه‌گذاری برای پایان قسمت اول نیز خوب است و قصه این قدرت را دارد تا مخاطب را به دنبال خود بکشاند. با توجه به این که «بازنده» در قالب مینی‌سریال ساخته شده، انتظار می‌رود قسمت‌های بعدی نیز مانند شروع این مجموعه، با ریتم مناسبی پیش برود. باید دید «بازنده» تا چه اندازه می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی جلو برود. فضاسازی خوب سریال «بازنده» از نظر بصری و فضاسازی نیز توجه مخاطب را جلب می‌کند.

 خانه «ارغوان» و «کاوه»، دوران قبل از انقلاب متعلق به سفیر اسپانیا بوده و توسط یک معمار اسپانیایی طراحی شده است؛ بنابراین فضایی اروپایی دارد. اداره پلیس سریال نیز شباهتی به اداره پلیس در ایران ندارد، بنابراین لوکیشن‌های «بازنده» چندان برای مخاطب ایرانی آشنا نیست. البته این فضای متفاوت با فضای معمایی قصه تناسب دارد. خانه چوبی تاریک با اتاق‌های مختلف، وسایل خانه، تابلوهای روی دیوار، پنجره‌ها، رنگ‌ها، نورپردازی سریال همه و همه کاملا با فضای رازآلود قصه هماهنگ است و به همراه شدن مخاطب با سریال کمک می‌کند. حضور موفق علیرضا کمالی بازیگر اصلی «بازنده» علیرضا کمالی است و در قسمت اول سریال حضور پررنگی دارد.

 «کیانی» پلیس کنجکاو و تیزهوشی است که فرزندش را در تصادف از دست داده و از همسرش نیز جدا شده است. این کاراکتر با توجه به شرایط زندگی شخصی خود، روحیه شادی ندارد و غم پنهانی در پس چهره او دیده می‌شود. علیرضا کمالی موفق شده تصویر پلسی مشکوک و زرنگ فرو برود که با سوالاتی ریزبینانه، مچ متهمان پرونده را می‌گیرد. کمالی در سکانسی که مشغول تماشای فیلم تولد فرزند خود بود، وجه احساساتی کاراکترش را نمایان کرد و فعلا می‌توان گفت بازی خوبی در سریال داشته است. صابر ابر در نقش مردی مشکوک که چندان بر اوضاع مسلط نیست و اضطراب دارد نیز بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. سارا بهرامی در «بازنده»، نقش زنی افسرده را ایفا می‌کند که تحت نظر روان‌پزشک است. این بازیگر در نقش این شخصیت بازی قابل باوری دارد و احساسات خود را به مخاطب منتقل می‌کند. رویا جاویدنیا مشابه نقش‌های پیشین خود، در نقش زنی ثروتمند و جدی ظاهر شده است./خراسان 

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد