جریمه میلیاردی برای عاملان مرگ یک قلاده خرس

1403/07/04 13:37
کد خبر: 4578
کد نویسنده: 9
جریمه میلیاردی برای عاملان مرگ یک قلاده خرس

عاملان شکنجه و مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان انگوت به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره ‌کل محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: در اردیبهشت سال گذشته جمعی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان انگوت اقدام به تعقیب و گریز با تراکتور و ماشین و بستن دست و پای یک قلاده خرس اقدام به آزار و اذیت آن کرده که این اقدامات منجر به تلف شدن خرس شد.

رامین جمشیدی تصریح کرد: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی و پیگیری‌های به عمل آمده، هشت نفر از افراد حاضر در حادثه از سوی قاضی پرونده به عنوان مجرم شناخته شده و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

وی گفت: این حکم از سوی شعبه 2 دادگاه عمومی انگوت صادر شده و متهمان باید جریمه را در حق صندوق دولت واریز کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره ‌کل محیط زیست استان اردبیل افزود: جریمه محیط زیستی شکار غیرمجاز و کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای 2 میلیارد و 960 میلیون ریال است و در صورتی که گونه شکار شده ماده باشد، مبلغ ضرر و زیان به سه برابر افزایش می‌یابد.

جمشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق ماده 18 قانون شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم یاد شده مدعی خصوصی شناخته می‌شود و به طور حتم نسبت به ارائه دادخواست حقوقی برای اخذ ضرر و زیان از مجرمان اقدام خواهد شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل با بیان اینکه بروز تعارض میان انسان و حیات وحش با توجه به دخل و تصرف انسان در اکثر زیستگاه‌های طبیعی اجتناب‌ناپذیر است، به شهروندان توصیه کرد از اقدامات احساسی، هیجانی و تعقیب و گریز حیات وحش و یا شکار گونه‌هایی که به سکونتگاه‌های شهری و روستایی نزدیک می‌شوند، خودداری کرده و در چنین حوادثی مأموران محیط زیست و یگان محیط زیست را در جریان حادثه قرار دهند./تسنیم

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد