جذاب‌ترین عکس‌های پهپادی 2024

1403/07/05 05:52
کد خبر: 4601
کد نویسنده: 8
جذاب‌ترین عکس‌های پهپادی 2024

مسابقات عکاسی با پهپاد به یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های عکاسی هوایی در جهان تبدیل شده؛ با هم نگاهی می‌اندازیم به برگزیدگان آن که به‌تازگی از بین 130 هزار اثر انتخاب شده است

مجید حسین زاده-روزنامه خراسان/تماشای زمین و اتفاقات آن از بالا، همیشه برای انسان جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به همین دلیل است که عکاسی با هلی‌شات و پهپاد در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در سال‌های نه چندان دور، امکان ثبت تصاویر هوایی فقط با هواپیما یا بالون‌های هوای گرم وجود داشت، اما با ظهور پهپادهای مقرون‌به‌صرفه، اکنون این توانایی را داریم که به آسمان برویم و مناظر را از چشم پرندگان ثبت کنیم. مسابقه عکاسی «Drone Awards»، مهم‌ترین رقابت در حوزه عکاسی و تصویربرداری هوایی است. این رقابت شامل چندین دسته مختلف از جمله مردم، طبیعت، حیات‌وحش، تصاویر انتزاعی، محیط‌های شهری، ورزشی و ... می‌شود. برگزیدگان این رقابت در سال 2024 از بین 130 هزار عکس از ۱۱۳ کشور که برای معتبرترین مسابقه عکاسی هوایی جهان ارسال شده، انتخاب شدند. در پرونده امروز زندگی‌سلام می‌توانید تصاویر برگزیده عکاسی با پهپاد 2024 را ببینید. منبع :theguardian.com

جاده‌ای وسط دره‌های درخت‌مانند

عکاس  :  شنگ جیانگ از چین

رودخانه کیانتانگ دره‌های بزرگ و درخت‌مانندی را روی دشت‌های گِلی ایجاد می‌کند که تماشایش از بالا، چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره خواهد کرد. پل جیاشائو که از وسط این رودخانه می‌گذرد، تا دریای چین شرقی امتداد می‌یابد و شبیه یک اژدهای چینی در اقیانوس است.

 

پوستری برای یک پارک

عکاس  :   الکس براساتگی از آذربایجان

اسکیت‌بازی یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های جهان است که طرفدارهای زیادی در بین نوجوانان پیدا کرده است. در این عکس که با پهپاد گرفته شده، یک اسکیت‌باز مهارت‌های خود را در یک پارک اسکیت با هدف ثبت تصویری برای پوستر اولین سالگرد افتتاح آن به نمایش می‌گذارد.

 

گدازه‌هایی شبیه سر یک اژدها

عکاس  :   جرون ون نیوونهوو از بلژیک

در طول فوران آتش فشان فاگرادالسفیال در شبه جزیره لیتلی‌روتر ایسلند در سال ۲۰۲۳، گدازه‌ها یک تصویر عجیب را خلق کردند. البته این تصویر که شبیه سر یک اژدهای خشمگین است، تنها زمانی دیده می‌شود که با یک پهپاد از بالا به آن نگاه کنید.

 

 

یک عاشقانه قطبی

عکاس  :   فلوریان لدوکس از فرانسه

با غروب خورشید، یک جفت خرس قطبی نر و ماده در کنار هم دراز کشیده و خسته اما انگار خوشحال در کنار یکدیگر به خواب رفته‌اند. این تصویر که در دامنه کوه‌های قطب شمال ثبت شده، احساس آرامش‌بخش خاصی را به هر بیننده‌ای انتقال می‌دهد.

 

 

بیابان رنگین‌کمانی

عکاس  :  برینجار آگوستسون از ایسلند

دیدن این منظره طبیعی از روی زمین با آسمان، 180 درجه فرق می‌کند. این تصویر هوایی خارق‌العاده، یکی از زیبایی‌های طبیعی و شگفت‌انگیز مناظر ایسلندی را نشان می‌دهد که با رنگ‌های خاص و متفاوتش، ذهن انسان را به چالش می‌کشد.

 

یک اثر هنری پیچیده

عکاس  :  کلر ولا از انگلیس

نمایی هوایی از هنر طبیعت در ارتفاعات ایسلند را در این عکس شاهد هستیم. شیارها، رودخانه‌ها و پوشش گیاهی به هم می‌رسند و الگوی درخت‌مانندی را تشکیل می‌دهند و خلاقیت طبیعت را به نمایش می‌گذارند که اثر هنری پیچیده‌ای را در برابر منظره ناهموار ایسلند ترسیم می‌کند.

 

 

نهنگ به گل نشسته

عکاس  :  توبی نیکول از انگلیس

در این تصویر که از بالا گرفته شده، یک نهنگ عظیم الجثه در سواحل پرت استرالیا به گل نشسته است که چندین روز از مرگ او گذشته است. همان‌طور که در این عکس پهپادی می‌بینید، یک کوسه هم دقیقاً در زیر سر آن شناور است که باعث خاص‌تر شدن این موقعیت شده است.

 

 

فصل برداشت کرنبری

عکاس  :   براد وینر از آمریکا

میوه کرنبری در شکل ظاهری مانند زغال‌اخته است که طعم ترش مزه‌ای دارد و بومی ماساچوست آمریکاست. این تصویر توسط یک پهپاد از برداشت سالانه پاییزه این میوه گرفته شده است که نشان می‌دهد تعداد زیادی باتلاق کرنبری، در مناطق جنوب شرقی ماساچوست پراکنده است.

 

 

سایه‌بازی با پرش دونده

عکاس  :   ادوارد سالمون، فرانسه

در این تصویر که با یک پهپاد معمولی از بالای یک زمین ورزشی گرفته شده، قبل از هر چیز سایه یک دونده توجه شما را به خودش جلب می‌کند. یک دونده با مانع در حین تمرین عصرانه در فرانسه از روی مانعی می‌پرد و این تصویر از آن لحظه، ثبت شده است.

 

 

آخرین انفجار یک آتش فشان

عکاس  :  دانیل وین گارسیا از اسپانیا

تصویری از بالای یک آتش فشان در ایسلند را می‌بینید که چندین بار در سال با فعال شدنش خبرساز می‌شود. این تصویر از این آتش فشان ایسلندی، پس از چند روز فوران است که آخرین انفجارهای خود را نشان می‌دهد که در احاطه فوران‌های قبلی خودنمایی می‌کند.

 

 

مهاجرت باشکوه فلامینگوها

عکاس  :   محمد القطان از کویت

در فصل مهاجرت، دسته‌ای از فلامینگوها از روی کویت عبور کردند. حرکت این پرندگان زیبا در طول یک هفته تحت نظارت قرار گرفت و طی آن چندین عکس گرفته شد که تشکیلات باشکوه دسته‌های پرنده را به نمایش می‌گذاشت.

 

روستای زیر برف

عکاس  :  حسین کاراهان از ترکیه

روستای کارگاپازاری در استان بینگول ترکیه در فصل سخت زمستان با لایه‌ای از برف پوشیده شده است. تصویر گرفته شده بعد از بارش سنگین برف از بالای این شهر از منظر هواپیماهای بدون سرنشین، شبیه یک نقاشی انتزاعی به‌نظر می‌رسد.

 

تماشاگران در بزرگ ترین میدان گاوبازی جهان

عکاس  :   لا فستا براوا از اسپانیا

در هفتاد و هشتمین سالگرد پلازا مکزیکو که یک آیین سنتی در اسپانیا محسوب می‌شود، بیش از 42هزار نفر شاهد آخرین دقیقه جشنواره گاوبازی هستند. زمین پلازا مکزیکو که در قلب مکزیکو سیتی واقع شده است، بزرگ ترین میدان گاوبازی در جهان است.


 

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد