رقابت زنانه با شوخی‌های خلاقانه و سالم

1403/07/05 18:32
کد خبر: 4636
کد نویسنده: 10
رقابت زنانه با شوخی‌های خلاقانه و سالم

بررسی عملکرد 6 شرکت‌کننده «جوکر» سوسن پرور، گیتی قاسمی، الیکا عبدالرزاقی، ژاله صامتی، رویا میرعلمی و ناهید مسلمی که حضور موفقی در این مسابقه داشتند.

مائده کاشیان/روزنامه خراسان 

راه‌یابی بازیگران زن به رقابت «جوکر»، اتفاق مهمی بود که بالاخره در فصل دوم این مسابقه رخ داد. احسان علیخانی پس از پایان فصل اول «جوکر»، وعده تولید مسابقه با حضور بانوان را داد و البته این اتفاق را مشروط به کسب مجوزهای لازم دانست. مجوز تولید «جوکر» زنانه صادر شد و این فصل پس از فصل اول با حضور گروه بازیگران مرد، منتشر شد. رقابت بامزه کمدین‌های خانم با وجود محدودیت‌ها، انتظارات را برآورده کرد. برخلاف فصل قبل که به دلیل بعضی شوخی‌های نامناسب مورد ممیزی قرار گرفته و باعث انتقاد عده‌ای از مخاطبان نیز شده بود، بازیگران زن خلاقیت خود را به کار گرفتند و موفق شدند با شوخی‌های سالم مخاطب را بخندانند، بنابراین «جوکر» زنانه با استقبال مواجه شد. دیروز رقابت گروه اول زنان به پایان رسید و گروه سوم «جوکر 2» با حضور امین زندگانی، حمید لولایی، شاهرخ استخری، علی صادقی، علی اوجی، قدرت‌ا... ایزدی و مجید یاسر، از 18 مهر منتشر خواهد شد. به بهانه پایان رقابت خانم‌ها، به عملکرد شش چهره موفق این مسابقه سوسن پرور، گیتی قاسمی، الیکا عبدالرزاقی، ژاله صامتی، رویا میرعلمی و ناهید مسلمی پرداختیم. نرگس محمدی و متین ستوده حضور ویژه‌ای در این رقابت نداشتند، بنابراین شش شرکت‌کننده دیگر را بررسی کردیم.


سوسن پرور


ستاره گروه زنان، سوسن پرور بود. این بازیگر از همان ابتدای رقابت، با آوردن سوسک‌ به عنوان حیوان خانگی خود به مسابقه، بامزه ظاهر شد. این بازیگر مقاومت بالایی در برابر خندیدن داشت و با حضور فعال در مسابقه مدام تلاش می‌کرد رقیبان خود را به خنده بیندازد. ایده پرور برای اجرای جوکر تایم نیز بامزه از آب درآمد. او در نقش یک آرایشگر به نام «حمیرا» فرو رفت و صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی را بازی کرد. سوسن پرور از رقبای خود به عنوان وسایل صحنه استفاده کرد. ناگهان وسط اجرای نمایش دست ناهید مسلمی را گرفت و به عنوان آیفون از آن استفاده کرد! پرور که در نقش «حمیرا» با لحن متفاوتی صحبت می‌کرد، به شیوه بامزه و خلاقانه‌ای، صداهای صحنه مانند زنگ آیفون، شمردن پول، صدای کفش یا شکست دلش را نیز تقلید کرد. سوسن پرور در قسمت پایانی در موقعیتی که علیخانی تعیین کرد نیز نقش هوای معتاد را برای نمایش هوای آلوده، بسیار خلاقانه و بامزه ایفا کرد. او در دوئل با ناهید مسلمی به عنوان تنها بازمانده مسابقه، خندید و برخلاف انتظارات باخت.


ژاله صامتی


یکی دیگر از چهره‌های موفق «جوکر»، ژاله صامتی بود. او معمولا برای نگه داشتن خنده خود، قیافه‌ای جدی و ناراحت به خود می‌گرفت و استیصالی که در ظاهر او دیده می‌شد، بامزه بود. صامتی در جوکر تایم خود، مجلس ختم خود را ترتیب داد و از سیروس میمنت و غلامرضا نیکخواه نیز کمک گرفت و بار اصلی این اجرا روی دوش صامتی نبود. ژاله صامتی با وجود این که مدام در معرض خنده بود، به شوخی‌های رقبای خود واکنش نشان می‌داد و حضور منفعلی در مسابقه نداشت. کل‌کل‌های صامتی با علیخانی نیز بامزه بود. این بازیگر وقتی در موقعیت مادر شوهر قرار گرفت و دنبال همسری برای پسر خود بود نیز با کمال جدیت، اما بامزه ظاهر شد.


الیکا عبدالرزاقی


هر لحظه آماده خندیدن بود و به سختی مقاومت می‌کرد، با وجود این تنها تماشاگر رقابت نبود و گاهی با واکنش به دیگر شرکت‌کنندگان چالش نخندیدن را برای خود سخت‌تر می‌کرد. الیکا عبدالرزاقی برای مقابله با خندیدن، ظاهر عجیب و غریبی برای خود می‌ساخت. او در جوکر تایم خود با گریم خنده‌داری ظاهر شد و نقش نوزادی را که حرف می‌زد،بازی کرد! ایده صحبت کردن با لحن لات‌منشانه که با شخصیت او به عنوان نوزاد در تضاد بود، نخندیدن را برای رقبا سخت کرد. عبدالرزاقی همچنین در قسمت پایانی، در موقعیت اعتراض طبیعت به آلودگی توسط انسان که نقش دریا را برعهده داشت نیز بامزه بود.


گیتی قاسمی


جزو شرکت‌کنندگان فعال «جوکر» بود و ایده خلاقانه او برای جوکر تایم، مورد استقبال قرار گرفت. گیتی قاسمی در نقش یک سامورایی ظاهر شد و در حالی که تبر و شمشیر در سر و کمرش فرو رفته بود، مقابل چشمان شرکت‌کنندگان حاضر شد. ایده او برای خنده گرفتن از رقبا یعنی خیره شدن در چشم آن‌ها و تکرار جمله‌ای که می‌گفت نیز موقعیت خنده‌داری را ایجاد کرد. گیتی قاسمی در موقعیت خواستگاری، در نقش دختر دهه شصتی مظلوم و همچنین در جوکر تایم رویا میرعلمی که نقش یک مرد خشمگین را ایفا و با لهجه لری صحبت کرد نیز بامزه بود.


ناهید مسلمی


ناهید مسلمی موقعیتی مانند غلامرضا نیکخواه را در فصل آقایان داشت. این بازیگر پیش کسوت سعی می‌کرد با حرکات عجیبی که از او انتظار نمی‌رفت و شوخی‌های کلامی‌اش در کمال جدیت، لحظات بامزه‌ای را در مسابقه رقم بزند و موفق هم بود. مسلمی پابه‌پای شرکت‌کنندگان پیش رفت و سرانجام پیروز رقابت شد. برگ برنده ناهید مسلمی، جدیت او و مقاومت عجیب و غریبش در برابر خندیدن بود. پوشیدن لباس‌های یک نوجوان دهه 90 که تضاد بامزه‌ای با سن و سالش داشت و همچنین تلاش او برای خودنمایی مقابل شرکت‌کنندگان، او را به رقیب سرسختی برای همه تبدیل کرد.


رویا میرعلمی


از همان شروع مسابقه شوخی با رقبا و تلاش برای خنداندن آن‌ها را آغاز کرد. رویا میرعلمی در قسمت اول مسابقه با وجود تلاش‌‌ زیادی که انجام داد، چندان بامزه نبود، اما در قسمت‌های بعدی حضور موفق‌تری داشت. این بازیگر جوکر تایم خود را نیز خلاق و بامزه طراحی کرد و ایده استفاده از لهجه‌ لری، گیلکی و زبان ترکی نیز خنده‌دار بود. او در قسمت پایانی در نقش دختر دهه هشتادی نیز با ظاهر جالب و خنده‌داری دیده شد. 

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد