خرید و فروش مجازی اسلحه

کلاهبرداری با فروش آنلاین کلت کمری

1403/01/18 09:55
کد خبر: 49
کد نویسنده: 0
کلاهبرداری با فروش آنلاین کلت کمری

بازپور/گزارشی درباره خرید و فروش اشیای غیرقانونی اعم از اسلحه، اسپری فلفل، اسکناس تقلبی و ... که به شکل‌های مختلفی در فضای‌مجازی به فروش می‌رسند؛ به همراه گفت‌و‌گو با معاون فرهنگی‌واجتماعی پلیس فتای کشور

 اگر در گذشته یک سری وسیله غیرمعمول و خاص را می‌شد با تقلا و به‌وسیله یک سری آدم‌‎های خاص پیدا کرد حالا ظاهرا پیداکردن همه‌شان به سادگی آب‌ خوردن است. کافی ا‌ست در فضای مجازی سرکی بکشید و ببینید در ظاهرچقدر راحت می‌توان انواع و اقسام قمه و تیزی خرید و ردیاب و دوربین مخفی سفارش داد هرچند که بیشتر آن ها کلاهبرداری مالی است. ما در این گزارش به سراغ شبکه‌های اجتماعی رفتیم و دیدیم تعداد فروشنده‌های این وسایل در فضای مجازی، کم نیستند و البته مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند. در این پرونده به چند مورد پرداختیم که در فضای‌ مجازی به آن‌ها برخوردیم و بیشتر نگرانی‌مان برای این است که بیشتر این صفحه‌ها به راحتی در حال کاسبی‌شان هستند و می‌توانند خطرناک‌ترین وسیله‌ها را در اختیار هر سن‌و‌سال و هر قشری بگذارند. موضوعی که خطرش قبل از همه دامن جامعه و مردم معمولی را می‌گیرد. همچنین با معاون فرهنگی‌واجتماعی پلیس فتای کشور درباره این تبلیغات گفت‌و‌گویی داشتیم که نکات جالبی هم مطرح شد، در ادامه خواهید خواند.

اسلحه از همه مدل!

صفحه‌‌های فروش اسلحه در اینستاگرام کم هستند و آن‌قدر کارشان در پستوست که همه‌چیز را به کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی‌شان حواله داده‌اند. اما تعداد اعضای کانال‌ها بیش از حد تصور است. یکی از این کانال‌ها واقعا اسلحه‌خانه است و در آن از کلت و برنو تا کلاش و اسلحه شکاری و فشنگ پیدامی‌شود. بیش از 82هزار عضو دارد و این که می‌توان با یک اشاره اسلحه خرید، آدم را می‌ترساند. نکته عجیب‌تر این که فروش عمده هم دارد! در حین همین جست‌وجوها به صفحه دیگری در اینستاگرام برمی‌خورم که تعداد دنبال‌کننده‌هایش زیاد نیست ولی به قول خودش انواع کلت و شاهکش می‌فروشد. آن‌ هم از طریق دایرکت! البته معامله اصلی حضوری است و معلوم نیست واقعا پشت صحنه این اسلحه‌فروشی چه خبر است و کار با آن‌ها به کجا می‌کشد. 

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد