حرف مردم

1403/06/05 07:29
کد خبر: 536
کد نویسنده: 0
حرف مردم

ستون «حرف مردم» انعکاس دهنده صادق حرف‌های شماست.تلفن: 37009111 051 پیامک: 2000999 تلگرام: 09033337010

با حفر کانال های عمیق و عریض در طول نوار مرزی کشور مخصوصا در مرزهای پرخطر شرق کشور امنیت کل کشور را تامین کنید.

 همین خدماتی را که شهرداری های کلان شهرها و دولت به مناطق حاشیه نشین می دهند اگر به مناطق محروم می دادند یک نفر در کشور حاشیه نشین نمی شد.

 با توجه به آشنایی که  با هلدینگ بزرگ مپنا دارم  (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران)   می دانم ساخت یک نیروگاه حداقل ۵ سال زمان نیاز  دارد آن هم در شرایطی که بعضی قسمت های حساس نیروگاه از موانع تحریم عبور کند،حالا شرکت برق ادعا کرده طی ۳ سال در خراسان ۴ نیروگاه ساخته است درحالی که هنوز ما  کمبود برق داریم، قبلا خانه ها جور کم برقی را می کشیدن اما حالا کارخانه ها با تعطیلی طی هفته. 

 ماه محرم رسید،از همه هیئات مذهبی عاجزانه تقاضا می شود از روز شهادت اهل بیت(ع) یعنی تاسوعا وعاشورا عزاداری محرم را شروع کنندوتا آخر صفر هم ادامه یابد.متاسفانه تعداد زیادی از هیئت ها تا روز شهادت اهل بیت در تاسوعا وعاشورا عزاداری می کنندواز روز بعدش که مصیبت های اهل بیت(ع)تازه شروع می شود هیئت ها راتعطیل می کنند ولوازم آن به انباری حسینیه ها برای خاک خوردن منتقل می شود، بیاییم به حرف امامین انقلاب گوش بدهیم وکل محرم وصفر را زنده نگه داریم.

 این یکی دو هفته اخیر برای مردم چند خاصیت داشت.۱-اینترنت ضعیف بود بیشتر به کارشان رسیدند.۲- همه مسئولان آن ها را مردم عزیز وملت شریف صدا می کردند.3-صدا و سیما چقدر مهربون شده بود همش نظر مردم را می پرسید.۴-مبلغی از همسان سازی حقوق کارمندان و کارگران بعد از ۲۰ سال پرداخت شد.خدا کنه همیشه انتخابات باشه.

 اگر در هر انتخاباتی یک رای دهنده به خاطر تامین منافع شخصی نه منافع ملی به یک نامزد ناصالح رای بدهد فردای قیامت باید جواب ۸۵ میلیون نفر را بدهد و در این دنیا هم تاوان سخت دارد.

 حالا که قرار شده یک بار دیگر سیاست های آقای روحانی تکرار شود خدا نکند انرژی هسته ای بار دیگر در زیر سیمان خفه شود.

 خوب یادم هست در سال های نه چندان دور،در دهه های محرم و صفر همسایه ها نذری زیادی مخصوصا شله زرد می دادند به طوری که حتی جایی برای نگهداری آن در یخچال منزل نبود،اما از دهه نود به تدریج نذری دادن ها کاهش پیدا کرد تا امروز و نزدیک به صفر شد، به دلیل تورم مواد غذایی، زعفران، برنج و شکر و...

 شده تا حالا برق خونه تون قطع شه بیایید بیرون ببینید بیشتر خونه ها برق دارن وفقط تعداد کمی از خانه ها برقشون قطع شده وبگید به خشکی شانس چرا باید برق خانه ما قطع بشه؟علت این کار اینه که توزیع برق در هر منطقه از چند رشته سیم موازی انجام می شه تا در صورت مشکل( عمدی یا غیرعمدی)کل منطقه تاریک نشه واین یعنی در هر نقطه شهر ما چند سری رشته سیم برق داریم در بیمارستان ها برای حفظ جان انسان ها از همه این رشته ها استفاده می شود .

 جناب پزشکیان ریاست محترم جمهوری با انسداد مرزهای شرقی کشور عزیزمان ایران ریشه اعتیاد و مواد مخدر را قطع کنید برای حفظ امنیت ایران و ایرانیان.

 انتخابات در کشورمان همیشه واز جمله همین انتخاب اخیر در سلامت کامل وبدون شبهه برگزار شده است  اما جالب است که اگر نتیجه انتخاب غیر از این بود بعضی ایجاد شک و شبهه می کردند  ولی وقتی نتیجه دلخواهشان مشخص شود بر سلامت انتخابات و نتیجه مطمئن آن تاکید می کنند و شک و شبهه ای ندارند. بهتر است همیشه منطقی و منصف باشیم . 

 هزینه نگهداری و جمع آوری معتادهای سرگردان در هر شهرستان و استان را باید فروشندگان مواد مخدر همان شهرستان و استان پرداخت کنند. مردم چه تقصیری دارند.

 اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی برای افزایش فرهنگ عمومی مردم در زمینه های محیط زیستی روزانه یا هفتگی در روزنامه وزین کشوری خراسان مطالب آموزشی مطرح کنند.

 در روستای ابرده و زشک درست کنار جاده و جلوی دیدگان همگان سنگ های کوه را کنده اند و در حال ویلاسازی هستند.سوال من این است مگر نه این که کوه ها جزو ثروت عمومی هستند  فقط کافی است مسئولان ذی ربط بررسی کنند چگونه دهیاری های این دو روستا مجوز تخریب کوه را صادر کرده اند؟  

 متاسفانه مشهد هم مثل تهران هوای آلوده ای  دارد و ترافیک به خاطر نبود پارکینگ و خیابان های کم‌عرض که گنجایش این همه خودرو را ندارند باعث شده مردم حتی مسافران پرخاشگر شوند به نظرم شهرداری در فصل گرم با آبیاری هوایی یا زمینی در پیاده روها باعث نشاط در مردم‌ شود. در حرم با پاشیدن گلاب این کار را انجام ‌می دهند و چقدر هم عالی. 

 شماها که عضو باند جلیلی بودید لازم نیست برای منتخب مردم نکته تجویز کنید دکتر حامد رحیم پور.

 ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز به جای سرکشی به مغازه های کوچک و خرد که ارزش کل اجناسشون به پول یک پراید نمی رسه باید بنادر و گمرکات رو کنترل کنه که مبادی اصلی ورود کالای قاچاق هست.

 علاقه مندان به حمایت از محیط زیست در خراسان رضوی چطور می توانند به محیط زیست و حیات وحش استان کمک کنند؟

  به تخلف استادهای دانشگاه و مدیران شرکتی که دانشجویان و کارمنداشون رو مجبور کردند از برگ رای به آقای پزشکیان براشون با گوشی عکس بگیرند چه کسی باید رسیدگی کنه؟

 پیشنهاد می کنم مجلس محترم قانونی را به تصویب برساند اگرخدای نکرده اتفاق ناگواری برای رئیس جمهور رخ دهد سرپرست این نهاد تاپایان دوره با همین ترکیب اعضای دولت کشور را اداره کند تا طرح های نیمه تمام رابه نقطه مطلوب برساند چراکه در غیر این صورت با جابه جایی افراد جدید وروی کار آمدن مسئولان جدید هم فرصت ها از دست می رود وهم مردم متحمل هزینه می شوند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد