پروژه های زودبازده حاشیه شهر روی ریل جدید

1403/01/28 15:23
کد خبر: 92
کد نویسنده: 0
پروژه های زودبازده حاشیه شهر روی ریل جدید

صد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد روز گذشته برگزار شد که اعضا در مهم ترین مصوبه با تصویب طرحی دوفوریتی، شهرداری مشهد را مکلف به طراحی و اجرای پروژه های زودبازده و اعتمادساز مرحله 3 در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر مشهد کردند.

به گزارش «خراسان رضوی»، حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد در ابتدای این جلسه با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: پس از تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به خاک ایران، دادن پاسخ کوبنده و محکم به این اقدام ضروری بود و سکوت و غفلت جایگاهی نداشت. وی افزود: اروپایی‌ها و غربی‌ها دو جنگ جهانی را راه انداخته‌اند و حال امروز در نقش معلم اخلاق حاضر می‌شوند و ایران را دعوت به خویشتن‎داری می‌کنند، در شرایطی شعار اخلاق‌مداری سرمی‌دهند که کودکان و زنان فلسطینی هرروز به خاک و خون کشیده می‌شوند و هیچ صدایی از آن‎ها بلند نمی‌شود. وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که پاسخ کوبنده ایران اسلامی به صهیونیست‌ها، با استقبال عمومی و پشتیبانی ملت سرافراز ایران اسلامی همراه شد و همزمان با این حرکت افتخارآفرین، مردم کشورهای مختلف با تجمع در میادین اصلی، از این اقدام حمایت کردند و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند. امیدواریم صهیونیست‌ها حماقت نکنند و در غیر این‎صورت، کارشان سخت‌تر و پایان عمرشان نزدیک‌تر می‌ شود. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به اقدامات عمرانی شهرداری مشهد در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: فروردین‌ماه از نظر عمرانی ماه بسیار خوب و امیدبخشی برای شهرداری مشهد بود؛ پس از این‎که دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی در آخرین روزهای سال به بهره‌برداری رسید، در این ماه هم شاهد اتفاقات مهمی بودیم که از جمله آن‎ها می‌توان به تست گرم فاز یک خط 3 و پایان عملیات تعریض پل دهرود اشاره کرد. تست گرم فاز یک خط 3 از پروژه‌هایی بود که شورای شهر به‎جد پیگیر آن است و امیدواریم با همت شهردار، تاخیر پیش آمده در این پروژه جبران شود و تا مردادماه شاهد بهره‌برداری این مسیر باشیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام حسن منصوریان قبل از ارائه دستورکار اول، در تذکری بیان کرد: اگر بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این شهر یعنی قطار شهری که حتی ملی بوده و آوازه آن بین‌المللی است، پیوست زیارت نداشته باشد، با مشهد امام رضا(ع) همخوانی ندارد. وی افزود: افرادی که در امر زیارت دخیل هستند و در زیارت ارزان و در دسترس، متولی‌گری می‌کنند باید با قدرت بیشتری وارد اجرای این پیوست شوند. چرا آستان قدس و دیگر دستگاه‌ها برای پیوست زیارت همکاری نمی‌کنند؟ بهتر است آستان قدس در این زمینه همکاری داشته باشد.

در ادامه دستور کار اول که نام‏گذاری برخی معابر به نام شهدای گرانقدر بود، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در حین بررسی  دستور کار دوم ، ناصحی با ارائه تذکری به شورا مبنی بر حمایت قاطعانه‎تر از موضع ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار سردادن شعار مرگ بر اسرائیل در صحن علنی شورا شد که به موجب این تذکر، اعضا و حضار دیگر در صحن علنی شورا شعار«مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند.

طرح دوفوریتی برای اجرای پروژه های زودبازده حاشیه شهر

در ادامه صد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، طرح دوفوریتی طراحی و اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز مرحله 3 در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر تصویب شد. بر اساس این مصوبه «شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای بودجه سال ۱۴۰۳ و به منظور توسعه خدمات محله محور و رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی و مشارکت اجتماعی حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه نسبت به احصا و تعریف پروژه های دارای اولویت با اعمال تبصره‌ها، شاخص‌های محرومیت محله در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر اقدام کنند. پروژه‌های پیشنهادی با اولویت موارد ناتمام زود بازده ١ و ٢ انجام شود. میانگین اعتبارات پروژه های پیشنهادی هر محله ١۵٠ میلیارد ریال است. همچنین شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تعریف پروژه در محلات تلگرد، رسالت ١٠، مهدی آباد، چهار برج، فردوسی، کلاته برفی و مناطق منطقه ثامن (هدف بازآفرینی) علاوه برمحلات هدف بازآفرینی شهر مصوب اقدام کند.

لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات شرکت‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۲ نیز دیگر مصوبه جلسه دیروز شورای شهر مشهد بود که بر اساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور امکان تداوم فعالیت و جبران بخشی از هزینه‌های ارائه خدمات شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه مصوب به شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی دارای قرارداد تراکنش مبنا اقدام کند.

همچنین طرح اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر کاهش 50 درصدی تجدید بنای واحدهای تجاری نیز به تصویب رسید.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد