ویژگی‌های یک شریک عاطفی ایده‌ال چیست؟

1403/06/29 09:18
کد خبر: 4186
کد نویسنده: 8
ویژگی‌های یک شریک عاطفی ایده‌ال چیست؟

شناخت طرف مقابل و انتخاب درست در رابطه ی عاطفی و ازدواج بسیار مهم است و شما باید با شخصی وارد رابطه شوید که مناسب ترین فرد برای شما باشد.برای یک انتخاب صحیح لازم است ملاک ها و معیارهای درستی را برای انتخاب در نظر داشته باشید و ویژگی های یک شخص ایده ال را بشناسید. در این نوشتار بیان می کنیم یک فرد مناسب چه ویژگی هایی دارد!

از کجا بفهمیم شخصی که با او در ارتباطیم برای ما مناسب است؟ یک شریک عاطفی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر چه معیارهای هر فردی برای رابطه ی عاطفی و ازدواج متفاوت است اما دانستن ویژگی های یک فرد مناسب برای رقم زدن یک رابطه و ازدواج موفق می تواند به شما برای انتخاب و تصمیم گیری بهتر کمک کند. به همین منظور در ادامه به بیان ویژگی های مهم یک پارتنر مناسب می پردازیم:

برای خوشبختی و فردیت شما ارزش قائل است

یک شریک عاطفی خوب به شما اجازه میدهد فردیت خود را حفظ کنید و اهداف و آرزوهایتان را دنبال کنید. او هرگز نمی خواهد شما را محدود کند زیرا معتقد است وقتی شما احساس خوشحالی داشته باشید، عشقتان قویتر است و همین ابزاری خواهد بود تا شما دو نفر را کنار هم نگه دارد.

به شما احساس آرامش می دهد

زمانی که در کنار شریک عاطفی تان هستید به احساس خود توجه کنید؛ اگر در کنار او لازم نیست محافظه کارانه رفتار کنید و می توانید خود واقعی تان باشید، لازم نیست فیلم بازی کنید و ترس از قضاوت شدن ندارید، فرد مناسبی برای شما می باشد.

وفادار است

وفاداری را می توان از اصلی ترین ویژگی های یک فرد مناسب دانست. همسر و شریک عاطفی شما باید به شما متعهد و وفادار باشد.

به شما اهمیت می دهد و خوشحالتان میکند

پارتنر خوب شخصی است که سعی میکند لبخند به لبتان بیاورد و برای شاد بودن شما هرکاری از دستش برآید، انجام می دهد. 

برای کارهایی که از انجام دادنشان لذت می برید برنامه ریزی میکند تا شما را شاد و خوشحال ببیند.

به حرفهایتان گوش میدهد

یک پارتنر ایده ال به شما گوش می دهد و حرفهایتان را با گوش جان می شنود. اگر شخصی شما را دوست داشته باشد، حرف هایتان نیز برایش مهم خواهد بود.

پس از دیدار با او احساس شادی و رضایت دارید

پس از دیدارهایتان احساس شادی میکنید زیرا نیازی به چسبیدن و وابسته بودن ندارید، رها و آزاد هستید و از احساسش نسبت به خودتان مطمئن هستید.

حضورش به شما آرامش می دهد

حضور او باعث آرامش شما می شود نه دلشوره و نگرانی، که نشانه ی تفاهم و درک بالای شما دو نفر است.

روی خودش شناخت خوبی دارد

کسی که خودش را نشناسد و بلد نباشد به خودش عشق بورزد، احتمال اینکه دروغ بگوید، زندگی با ارامشی نسازد، تو را رها کند، وفادار نباشد و ... بیشتر است.

عزت نفس بالایی داشته باشد

عیار یک انسان به تحصیل و پول و شغل نیست، یک شریک عاطفی خوب باید عزت نفس بالایی داشته باشد و احساس ارزشمندی کند.

چنین شخصی سعی نمیکند تورا تحقیر کند و مانع پیشرفتت شود تا خودش را بهتر از تو نشان بدهد. بلکه حامی تو خواهد بود و باعث می شود اعتماد بنفس و احساس ارزشمندی در شما بیشتر شود.

به آینده ی شما فکر می کند، نه فقط به آینده ی مشترکتان

یکی دیگر از ویژگی های شریک عاطفی مناسب این است که به آینده شما به عنوان یک فرد مستقل نیز اهمیت می دهد و از شما در مسیر رسیدن به خواسته ها و اهدافتان حمایت میکند و مشوق شما خواهد بود و به شما اجازه ی رشد می دهد.درواقع این را پذیرفته است که انسان مستقل و کاملی هستید.

و در آخر این را بدانید که چنین شخصی در زندگی شما ظاهر نمی شود مگر آنکه شما نیز خودتان را بشناسید، احساس ارزشمندی کنید و عزت نفس بالایی داشته باشید و ویژگی های یک فرد ایده ال را ابتدا در خودتان ایجاد و تقویت کنید. اگر شما شخص ضعیفی باشید، آدم ضعیفی را جذب خواهید کرد.

و کسانی که هم اکنون در رابطه یا متاهل هستند می توانند با تغییر خودشان و سفر به دنیای درون و رسیدن به آگاهی، شریک عاطفی شان نیز همسو با آنها تغییر می کند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد